הסכם עד המדינה עם מיקי גנור נחתם היום (שישי) בין הפרקליטות לסנגוריו של גנור. בדיון בבית המשפט בפתח תקווה נכחו נציג המשטרה, רב פקד צחי חבקין ופרקליטיו של גנור - עו"ד אילן סופר ועו"ד אלי זוהר. הם נכנסו לתפקידם בשבוע שעבר, ביחד עם עורכת הדין מיכל דיאמנט.



עפ"י ההסכם, גנור ישהה בשבועיים הקרובים במתקן משטרתי, בבית הספר לשוטרים בבית שמש, וזאת לצרכי חקירתו. בפרטים שימסור גנור, הוא יחשוף חשדות נגד גורמים בכירים הן במערכת הביטחון והן במגזר הפוליטי. נדגיש כי אותם גורמים מציינים כי "הפרטים האמורים יכול ויגיעו עד הסביבה של ראש הממשלה".

הוא ישהה במקום, תוך ניתוק מוחלט מכל אמצעי תקשורת - מחשב, טלפון נייד ואינטרנט, כשבני בני משפחתו יגיעו אליו. בנוסף, הוא נדרש להפקיד את דרכונו ל-90 יום, להפקיד ערבות עד יום חמישי בסך 500 אלף שקלים וערבות צד ג על סך 200 אלף שקלים. כמו כן, נאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים ל-60 יום. הוא צפוי להשתחרר בתום השבועיים. בנוסף, גנור ייפרד מעשרה מיליון שקלים שיועברו לקופת המדינה כחלק מההסדר.

במהלך השבועיים הקרובים הוא צפוי למסור גרסא מלאה ומפורטת של האירועים, שבה הוא יציג בפני המשטרה ראיות רבות, שיחשפו את האמת, לפחות מצידו, בפרשת הצוללות ובפרשות בטחוניות נוספות. הדבר מחזק את קביעתה של השופטת עינת רון בדיון הקודם, לפיהן "חלו התפתחויות משמעותיות והסתעפויות בחקירה". 

נציג המשטרה ופרקליטיו של גנור בדיון בבית המשפט. צילום: אלון חכמון

 

עולה כי בתום דיונים מרתוניים שהתקיימו בימים האחרונים הסכימו בפרקליטות ובלשכת היועץ המשפטי לממשלה וכן במשטרה כי גנור ירצה עונש מאסר בן שנה בפועל, בתמורה לפרטים והראיות שיציג בפני החוקרים. הוא יועמד לדין, יודה ויורשע בשורה של עבירות בתחום השוחד והמרמה. גורם המעורה בפרטים סיפר ל"מעריב": "הוא לא יקבל צל"ש בסיום ההליך".
 
עו"ד אילן סופר מפרקליטיו של מיקי גנור "הבוקר נחתם הסכם עד המדינה עם מרשי מר גנור, פרטי ההסכם בשלב זה חסויים, במהלך השבועיים הקרובים מרשי יישאר במעצר בית המתקן משטרתי תחת פיקוח משטרתי מעבר לכך לא אוכל להרחיב". 

כזכור, באמצע השבוע דווח כי המחלוקת העיקרית בין התביעה לבין גנור ונציגיו היא משך המאסר שהוא עומד לרצות. במהלך המשא ומתן שנערך הצדדים לעסקת טיעון, עורכת הדין ליאת בן ארי שוויקי, המנהלת את המשא ומתן מטעם פרקליטות המדינה, מבקשת לגזור על גנור חמש שנות מאסר בפועל, אך נציגו של גנור, אלי זוהר, דורש כי במסגרת העסקה עונשו של גנור לא יעלה על שתי שנות מאסר בפועל, שמהן ועדת השחרורים תוכל לנכות שליש.