אשת הנדל"ן ענבל אור תצטרך להפקיד עד היום בבוקר (שני) סכום של 20,500 שקל, בנוסף ל־12,000 שקל שהפקידה ביום חמישי האחרון, כדי לשחררה ממאסר. זאת, בהסתמך על החלטתו של נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן בורנשטיין, במסגרת הליך פשיטת הרגל שאליו נקלעה אור. השופטת נועה גרוסמן דחתה את הבקשה שהגישו עורכי דין של אור, אבי לוי ואפרים דמרי, להסתפק בערבות שהפקידה על סך 12,000 ש"ח ולתת לה ארכה נוספת כדי להשלים את הסכום האמור.



בדחיית הבקשה, טענה השופטת גרוסמן כי בקשה שהופנתה לבית המשפט התורן אינה יכולה לשמש כדיון בערעור להחלטה של נשיא בית המשפט המחוזי.


לדבריה, "אשר לחיובים שהושתו על החייבת עד כה, אני סבורה כי על החייבת לעמוד בתשלומים לאלתר". היא הורתה לאור לגייס 20,500 ש"ח נוספים עד הבוקר.



לדברי עורכי הדין, אור לא הייתה מיוצגת בשלב מסוים ולא התייחסה להחלטות בית המשפט, לא הגיבה לבקשות שהועברו אליה וזאת מחוסר ידיעה או הבנה.


יחד עם זאת, החליטה השופטת להעניק לאור, לפנים משורת הדין ובהתחשב בהסכמת המנהל המיוחד וכונס הנכסים, ארכה של שבוע להצגת מסמכים שיצדיקו את בקשתה של אור להפחתת גובה ההחזר החודשי בסך 5,000 ש"ח שהושת עליה.