"ירו באנטון. הוא מת נראה לי", כך נשמע אחד המפעילים של הסוכן המשטרתי, אנטון רומן, לאחר שגילו את גופתו הירויה, בשטח פתוח באזור רחובות לפני כחודשיים. בהקלטות שישמשו ראיות במשפט שמתנהל נגד שלושת הנאשמים ברציחתו, נשמעות מספר יריות, שהביאו למותו של רומן. בהקלטה נוספת נשמעים השוטרים שהפעילו אותו בקרב משפחת לביא, לאחר שנוכחו לדעת שהסוכן שלהם נרצח תחת אפם.

"אמאלה!" "אמאלה", צועקים השוטרים. אחד מהם מתקשר למפקדיו. "דודו, ירו באנטון. כן, הוא מת נראה לי", הוא נשמע מעדכן, "אוי". "הורידו את הבן אדם. תבוא לפה דחוף. עכשיו, עכשיו, עכשיו, דחוף". 

השוטרים נשמעים נאנחים, כלא מאמינים. "השעה 20:52. הורדתי את המכשיר (מכשיר ההקלטה שנשא עמו רומן, מ"ש) מהסוכן. אני מכבה אותו", מסכם אחד מהם.


אורלי אמוץ. צילום: ליאור גבאי
אורלי אמוץ. צילום: ליאור גבאי


משפטם של הנאשמים, עמוס לביא, רומן אגרונוב ודוד פלוס, מתנהל בבית המשפט המחוזי בלוד. לפי כתב האישום, שלושת הנאשמים קשרו קשר להוביל את רומן באמתלה כוזבת – תרגיל "כיפה אדומה" - למקום מבודד בפרדס ברחובות, על מנת לגרום למותו.
בערב הרצח הגיע רומן, בשליחות מפעיליו, לבית קרוב משפחתו של לביא ברחובות, שם פגש בנאשמים. השלושה סיפרו לו כי בכוונתם לפגוע באדם אחר, וכי לשם כך עליהם להיפגש עמו בהמשך הערב בנקודת המפגש, שם יוכלו לדבר בפרטיות, לתכנן את פרטי הפגיעה, להצטייד בכלי נשק ולצאת לביצוע הפגיעה באותו אדם.
לאחר שרומן עדכן את מפעיליו הגיעו הארבעה לאזור נקודת המפגש, כשמשטרת ישראל בעקבותיו. שם עצר פלוס את הרכב ונותר ישוב בהמתנה בכיסא הנהג, בעוד רומן, לביא ואגרונוב ירדו מהרכב והתרחקו מטרים ספורים לכיוון הפרדס.

עו
עו


תוך שניות בודדות ירה מי משני הנאשמים בדם קר ברומן מטווח קרוב, שבעה כדורים לכיוון ראשו ופלג גופו העליון, והוא מת במקום. מיד לאחר הירי, נכנסו לביא ואגרונוב לרכב בו המתין כל אותה עת פלוס ונמלטו מהמקום בנסיעה מהירה. 

מיכה גבאי. צילום: ליאור גבאי
מיכה גבאי. צילום: ליאור גבאי


סנגוריהם של הנאשמים, עורכי הדין אורלי אמוץ, מיכה גבאי ואהוד בן יהודה, מסרו בתגובה: "עיון שטחי בחומר הראיות מלמד שהיחידה החוקרת שלחה את הסוכן הסמוי אל מותו בידיעה ותוך זלזול בוטה בחייו והכל רק כדי להגדיל את הסיכוי להפליל את משפחת לביא - על לא עוול בכפם".