לאחר שהתברר כי ארי הרו, ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ימסור מידע לחוקרים בפרשות 1000 (תיק המתנות) ו-2000 (תיק מוזס - נתניהו), מתברר הערב (רביעי) שהוא ימסור פרטים נוספים, במסגרת ההסדר המתגבש עמו, גם בפרשת הצוללות, זאת לאחר ששמו הועלה מספר פעמים על ידי הנחקרים בפרשה, כך לפי חדשות 10. 



ראוי לציין כי רה"מ אינו חשוד בתיק המדובר, אך לא ניתן להתעלם מהעובדה שעדותו הצפויה של ארי הרי, שהיה בעבר קרוב מאוד אליו, מקרבת את החוקרים לנתניהו. כמו כן, לא ברור אם הרו חשוד בפרשה, על אף ששמו הוזכר פעמים רבות על ידי הנחקרים. גורם בכיר במשטרה אמר בעקבות ההתרחשויות כי "התיקים מתחזקים משמעותית כתוצאה מהעדות של ארי הרו". גורמים אחרים הוסיפו: "אפשר בהחלט להגיע להסדר עד מדינה עמו".



נתניהו. האם יש לו סיבה לחשוש? צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו. האם יש לו סיבה לחשוש? צילום: מרק ישראל סלם


במקביל חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ), החוקרים את הפרשה, עושים מאמצים קדחתניים כדי לאתר לפחות עד מדינה אחד נוסף שיקל עליהם בחקירת הפרשה המורכבת, ותתי הפרשות שנספחו אליה בעקבות עדותו המפורטת של המתווך בעסקת הצוללות, עד המדינה מיקי גנור.

גנור, כך מתברר, לא יואשם ולא יורשע בעבירות שחיתות, אלא בעבירות מס בלבד, כך לפי חדשות 2, זאת לאחר שבמהלך מעצרו בחשבונותיו נמצאו 40 מיליוני שקל, מהם הוחרמו 10 מיליון, והוא ייכלא לשנה.

חשוב להדגיש כי במשטרה לא מנסים להפליל בכל מחיר את ראש הממשלה, אולם לנוכח החומר שנאסף עד כה, הם לא מוכנים להסתפק בחשודים שנחקרו, כאשר צפויים להגיע נחקרים נוספים למשרדי החקירות, בהם בכירים במערכת הביטחון, בצבא ובפוליטיקה.

"המטרה היא לשבור את המיתוס של מערכת מושחתת והתנהלות המושתתת על שוחד. אין כוונה לפגוע בראש הממשלה, אלא בכל מי שטמן ידו בצלחת והוא מעורב. גנור מחזיק בידיים חבית נפץ, והוא משחרר ממנה כל פעם כמות קטנה", אומר גורם המעורה בפרטי החקירה.

קצין בכיר מאד לשעבר במשטרה מציין: "החקירה בתיק כה גדול, ככל שתהיה מקצועית, לא תוכל להגיע לתשתית ראייתית נסיבתית ולכאורית במקביל. רק מי שהיה מעורב יודע פרטים מוכמנים וסודיים, זמנים, כמויות וסכומים, ולכן חשוב, מכיוון שעד מדינה הוא עבריין לכל דבר ואמינות עדותו מוטלת בספק, שיהיו יותר מעד אחד, ובכך תתחזק התשתית שתוכל להביא להפללה".

בתיקים 1000 ו-2000 המגעים בין המדינה להרו אמורים להביא להתחשבות מצד הפרקליטות בעניינו, בתמורה למידע שיספק לחוקרי המשטרה אודות החקירה המתנהלת סביב הקלטות ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, בהן עסקו, כביכול בקידום עסקת רכישה של ישראל היום או צמצום הפצתו.

כזכור, באותה חקירה מסר כבר בעבר בעליו של החינמון, המיליארדר שלדון אדלסון, עדות שסיבכה את נתניהו, בה טען כי מעולם לא עלה במוחו הרעיון למכור את העיתון או להביא לסגירתו, וכן לא מינה את רה"מ כנציג מטעמו לקיים משא ומתן שכזה.

מיקי גנור. לא יורשע בשחיתות. צילום: אבשלום ששוני
מיקי גנור. לא יורשע בשחיתות. צילום: אבשלום ששוני


כמו כן, באמצע יולי האחרון שבו חוקרי היאח"ה מחיקור דין בחו"ל בעניינו של הרו, במסגרת הפרשה שבה נחשד במכירה פיקטיבית כביכול של חברת ייעוץ שהיתה בבעלותו, כשמונה חודשים לאחר שמונה לראש הסגל הבכיר. הרו, חתם על מסמך ניגוד עניינים והציג את חוזה המכירה של החברה, אולם בפועל, כך מתברר, נשאר לשמש כבעליה במקביל לתפקידו הבכיר.

במסגרת חיקור הדין הצליחו החוקרים לאסוף עדויות שמסבכות, לכאורה, את הרו בעבירות של מרמה, הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. יש להזכיר כי שנה קודם לכן, בעת מעצרו של הרו, ערכו החוקרים חיפוש בבית ובמשרדו ומצאו את הקלטות בהן תועדו נתניהו ומוזס בשיחות ביניהן.

הרו, שאישר בפני החוקרים כי נכח בפגישות האמורות, אפשר בעצם את השימוש של המשטרה בהן, ובכך הוביל לפתיחה של חקירת פרשת 2000. אלא שבכל אותה עת ישב הרו, לכאורה, בצד ולא שיתף פעולה בנושא עד שהבין, כך נטען, כי הוא מסובך בפרשה האישית הקשורה אליו. בשלב הזה נכנסו להילוך גבוה המגעים בעניין חתימה על הסכם עד מדינה, שנמצאים, לפי ההערכה, ממש לפני חתימה.