בג"ץ הורה היום (חמישי) להרוס את בתיהם של בני משפחות המחבלים שביצעו את הפיגוע בשער שכם בירושלים, בו נרצחה שוטרת מג"ב, הדס מלכא ז"ל. השופטים דחו פה אחד את העתירה שהגישו בני משפחותיהם של המחבלים, שטענו כי מדובר בפגיעה בזכויותיהם של חפים מפשע, והחליטו שצו ההריסה יצא לפועל עד ה-9 באוגוסט.



עם זאת קיבלו השופטים חלק מהעתירה והורו לכוחות הביטחון להותיר על כנן את הקומות התחתונות במבנים. " לא מצאתי ממש בטענותיהם של העותרים בנוגע למעורבותם של שלושת המחבלים בפיגוע הקטלני. אין מחלוקת כי השלושה השתתפו באירוע, ויש לדחות בשתי ידיים את הטענה לפיה יש חשיבות לשאלה מיהו המחבל שדקר למוות את הדס מלכא ז"ל ומי הם המחבלים ש'הסתפקו' בניסיון ירי ודקירה", כתב השופט יצחק עמית.



בימים שלאחר הפיגוע עצרו כוחות הביטחון גם את אמו של אחד המחבלים בחשד להסתה בוטה עקב ההתבטאויותיה, שבהן היללה את השהידים וקראה לפגע ביהודים.



בני הזוג נתניהו מנחמים את בני משפחת מלכא. צילום: קובי גדעון, לע"מ
בני הזוג נתניהו מנחמים את בני משפחת מלכא. צילום: קובי גדעון, לע"מ



מלכא, תושבת עזר שבדרום, הותירה אחריה הורים, 2 אחים ו-3 אחיות. היא שירתה בקבע במג"ב אחרי שירות צבאי בחיל הים. היא נרצחה בשעות הערב של יום שישי בפיגוע דקירה בשער שכם שבירושלים, אחרי שנאבקה במחבל. התוקף נורה למוות, שני מחבלים נוספים שאחד מהם היה חמוש בנשק חם מאולתר תקפו שוטרים וחוסלו מבלי שהצליחו לגרום לנפגעים מלבד שוטר אחד שנפצע באורח קל. ככל הנראה המחבל שהחזיק בנשק חם נתקל במעצור, מה שמנע אסון גדול יותר.

מלכא הובאה למנוחות בנוכחות אלפי בני אדם שהגיעו לבית העלמין באשדוד להיפרד מהלוחמת ולשאת לה דברי הספד. מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, ספד לה ואמר כי הייתה נאהבת על ידי חבריה. "דאגת לכולם, תמיד הושטת יד לעזרה, שמחת החיים שלך סחפה את כולם. היית לוחמת אוהבת אדם", אמר אלשיך.