צבי ויזל, תושב חולון בן 65, הואשם היום (ראשון) בבית משפט השלום בתל אביב בריבוי עבירות של מעשים מגונים וגם במעשה מגונה תוך שימוש בכוח בחמש מתלוננות, חלקן קטינות, אשר נסעו עמו באוטובוס. לויזל שורת הרשעות קודמות בעבירות מין ולפני כשבוע הוא היה אמור להתחיל לרצות עונש מאסר, אך בזמן שהמתין לכניסתו לכלא, ביצע לכאורה עבירות מין נוספות. המתלוננת האחרונה פרסמה פוסט בפייסבוק על מה שעברה, מה שהוביל לחשיפת המעשים.



"יש לי מחלה ואני צריך טיפול… רוצה לבקש ממך סליחה, נפגעת ממני ואני ממש מצטער, אני אהיה בבית הסוהר ואעשה טיפול ואצא מכל הבלגן. לא התכוונתי. אני חולה ואסור שזה יקרה", כך אמר ויזל לאחת המתלוננות, במהלך עימות שביצעה ביניהם המשטרה. "אני זוכר אותה. נגעתי בה… אני פגעתי בה ואני מתנצל… אני אעשה טיפול… עברו הרבה שנים. לא שמתי לב אם בכתה… מבקש סליחתך", אמר למתלוננת אחרת.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב, ב-2013, במהלך נסיעה מירושלים לתל אביב, התיישב הנאשם לצד המתלוננת, בת 20. במשך כל הנסיעה, שארכה כ-50 דקות, ביצע בה מעשים מגונים. זאת על אף שניסתה לחמוק ממעשיו של הנאשם, בכך שהתרחקה ממנו ונצמדה לחלון האוטובוס, נעה באי נוחות במושבה, בכתה ואף שוחחה, בוכיה, עם בן זוגה בטלפון על המעשים. משעצר נהג האוטובוס בתחנה, נמלטה.



על פי האישום השני, כחודשיים לאחר מכן, המתין ויזל יחד עם המתלוננת, בת 15.5, בתחנת אוטובוס בחולון. הוא שאל אותה האם היא נוסעת לבית הספר והיא השיבה בחיוב. משהגיע האוטובוס, שהיה ריק מאדם, עלה ויזל בעקבותיה והתיישב לצידה. במהלך הנסיעה, ביצע בה מעשים מגונים וגרם לה לבצע בו מעשה מגונה. כשבלם האוטובוס בחוזקה הנאשם הרפה את אחיזתו במתלוננת. אז היא קמה ממקומה, פנתה לנהג וביקשה לרדת בתחנה הקרובה, למרות שהייתה מרוחקת מבית ספרה, ונמלטה בריצה.


צבי ויזל, היום. צילום: אבשלום ששוני



על פי האישום השלישי, בפברואר האחרון, נסעה קטינה בת 16, באוטובוס בחולון, וישבה בחלקו האחורי של האוטובוס. כעבור זמן קצר ניגש אליה ויזל ושאל אותה האם ניתן לשבת לצידה, וזאת הגם שמושבים רבים באוטובוס היו פנויים. הנערה השיבה בחיוב וויזל ביצע בה מעשים מגונים, עד שנמלטה.



על פי האישום הרביעי, לפני כשלושה שבועות, נסעה המתלוננת, בת 22, באוטובוס בספסל האחורי. ויזל עלה והתיישב במושב לידה. בתגובה הניחה המתלוננת את תיקה על רגליה. במהלך הנסיעה הציע הנאשם סוכריה למתלוננת והיא סירבה. לאחר מכן, ביצע הנאשם במתלוננת מעשה מגונה. בתגובה, המתלוננת הרימה את קולה על הנאשם ואמרה: "אדוני, תוריד ממני את היד שלך". ויזל נרתע וירד מהאוטובוס.



יום לאחר מכן נסעה בת 35, באוטובוס בעמידה. ויזל עמד בסמוך אליה ובעוד היא שקועה בשליחת מסרון מהטלפון הנייד שלה, ביצע בה מעשה מגונה. משהבחינה המתלוננת במעשיו של הנאשם, היא החלה לצעוק לעברו, ונמלטה בוכייה לחלקו האחורי של האוטובוס. מיד לאחר מכן, יצא הנאשם מהאוטובוס ונמלט מהמקום.