בני משפחתה של מיכל חלימי, שכתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד מוחמד ח'ארוף בגין רציחתה, ממאנים לקבל את המניע שמייחסת לו הפרקליטות - רומנטי - וממשיכים לטעון כי חלימי, שהייתה בחודש החמישי להריונה, נרצחה אך ורק בשל היותה יהודיה. אמה, גיטה זילברשטיין, אמרה: "אנחנו דוחים בתוקף את כתב האישום, במיוחד לגבי המניע הפלילי-רומנטי שבו. האירוע אולי התחיל כסיפור רומנטי, אבל מדובר באירוע לאומני לכל דבר ועניין".



בני המשפחה זועמים על הפרקליטות שהחליטה שלא לייחס לח'ארוף מניע לאומני. גם למשטרה יש להם טענות: "חבל שהמשטרה לא הציגה בפנינו את כל החומרים לפני שהוחלט להגיש את כתב האישום", מסרה האם, "את כל הדברים האלה למדנו בדיעבד".



ח'ארוף, בן 29 משכם, הואשם היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב ברצח חלימי. על פי כתב האישום, בין השניים התקיימה מערכת יחסים רומנטית ולאחר שבחודש מאי האחרון סיפרה לו חלימי כי היא בהריון, גמלה בליבו של ח'ארוף ההחלטה לרצוח אותה ולגנוב את רכבה.



כתב האישום מייחס לו גם עבירות גניבת רכב, קשירת קשר לביצוע פשע, מסחר ברכב גנוב, כניסה לישראל שלא כחוק וניסיון הונאה בכרטיס חיוב. יחד עמו נאשם את'יר לויסי, בן 20 מטול כרם, בגין קשירת קשר לביצוע פשע, כניסה לישראל שלא כחוק ומסחר ברכב גנוב.




חנק במשך רבע שעה ווידא הריגה




על פי כתב האישום, ב-28 במאי עבד ח'ארוף בעבודות גינון וניקיון בחולות מולדת, סמוך לפארק המים "ימית 2000" בחולון. בשעות הצהריים הגיעה חלימי ברכב לפארק על מנת לפגוש אותו. ח'ארוף הוביל אותה למקום מבודד בקרבת הפארק. בהמשך לכך, שם חנק אותה במשך כ-15 דקות ולאחר מכן הרים שתי לבנות בטון והשליך אותן עליה בחוזקה. לאחר שוידא את מותה, כיסה ח'ארוף את הגופה בעפר ובצמיג, בכוונה להסתיר את מיקומה, גנב את הרכב ואת כרטיס האשראי שהיה ברשות המנוחה ונמלט מהמקום עם הרכב מחולון לטייבה.



עוד על פי כתב האישום, קשר ח'ארוף קשר עם לויסי, לפיו האחרון ימכור עבורו את הרכב הגנוב בשטחי הרשות הפלסטינית. לויסי מכר את הרכב הגנוב בטול כרם תמורת סכום של 2,700 ש"ח, מתוכם העביר לח'ארוף סכום של 2,500 ש"ח. בהמשך, ניסה ח'ארוף למשוך כספים במרמה פעמיים מחשבון הבנק של חלימי, באמצעות כרטיס האשראי הגנוב, ללא הצלחה.



ח'ארוף הודה ברצח ואף הצביע על המקום שבו הסתיר את הגופה. כמו כן, חבר של הנאשם העיד כי ח'ארוף התוודה בפניו כי ביצע את הרצח. גופתה של חלימי נמצאה לפני כשבועיים, חודשיים לאחר שהתקבלה במשטרה ההודעה על היעלמותה.