לאחר חתימת הסכם עד המדינה עם ארי הרו, ראש הלשכה לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתברר הערב (ראשון) כי מקורבים לראש הממשלה הם שהדליפו את פרטי חקירת הרו, שהובילה לחתימת ההסכם, כחלק מעימותים פוליטיים, כך לפי חדשות 2. כמו כן, במהדורה נחשפה גרסתו של ארו ביחס להתגלגלות העניינים, כפי שביטא אותה בפני מקורביו בעת תשעה באב. במסגרת זו, טען הרו כי הוא "לא שולה זקן, לא מדובר במקרה שבו עברתי על החוק עם נתניהו ואני מנסה להפיל את הכל עליו כדי לחמוק מעונש". בתוך כך, נחשף הערב גם כי בעקבות חתימת הסכם עד המדינה ארו, שורה ארוכה של אנשי עסקים, שאינם בעלי אזרחות ישראלית, המקורבים לנתניהו, צפויים למסור עדות במסגרת הפרשות.



למעשה, עדותו של הרו מתחילה לספק את הסחורה ולהשלים את הפאזל בחקירת פרשיית המתנות, המכונה פרשת 1000, ופרשיית ישראל היום המכונה פרשת 2000, כך מעריכים גורמים המעורים בפרטי החקירה. אותם גורמים מציינים כי מלבד נתניהו, שהרו קושר אותו לכאורה לשתי הפרשיות, נמצאים בבעיה גם מספר אנשי עסקים, שחלקם כבר מסרו עדות בעבר. מלבדם, ישנם גם אחרים חדשים, ביניהם פוליטיקאים שביקרו גם הם במשרדי היאח"ה, וייאלצו לחזור לשם בשבועות הקרובים במסגרת מסירת עדות וחידוד עדותם הקודמת, בעוד שאחרים יעשו זאת במסגרת חקירה באזהרה.



היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שקיבל היום את הפרטים החדשים יצטרך לאשר את חקירתם של אותם פוליטיקאים ששמם השתרבב בעדותו המורחבת של ראש הסגל הבכיר לשעבר.



שולה זקן ואהוד אולמרט. לפי הרו, לא מדובר באותו מקרה. צילום: יוסי אלוני, יוסי זמיר, פלאש 90
שולה זקן ואהוד אולמרט. לפי הרו, לא מדובר באותו מקרה. צילום: יוסי אלוני, יוסי זמיר, פלאש 90



כזכור, לאחר משא ומתן ארוך ומייגע חתמו בשישי האחרון הרו באמצעות פרקליטו עו"ד רועי בלכר עם הפרקליטות והמשטרה על הסכם עד מדינה, במסגרתו זכה הרו להקלות משמעותיות בעונשו ולהתחייבות כי לא יישלח לרצות עונש מאסר בכלא.



לגבי גובה המס שעליו לשלם לרשויות המס בעקבות העלמת הכנסות והלבנת הון, הנאמדים בסכומים של למעלה מ-10 מיליון שקל, הרו יזכה גם שם להקלה לא מבוטלת ויסדיר את חובו במידי.



כמו כן, ראוי לציין כי, כפי שמגדירים גורמים המצויים בסוד העניינים, הרו "עושה סדר בפרשות המתנות וישראל היום. הוא חושף בפני החוקרים את מנגנון קבלת המתנות, אופן התנהלות בנושא ומקשר מעורבים נוספים שחלק מהם לא ידוע כלל לחוקרים ועד היום בעצם איש לא דיבר עליהם. זה אומר שהחקירה מתחילה להתרחב ולתפוס כיוונים נוספים, ולכן צריך פה לקבל את נקודת האיזון ולהחליט עם מה הולכים בעצם. הרו יודע לא מעט סודות מחדרי חדרים, הוא היה יד ימינו של ראש הממשלה ואיש סודו, לכן ברור שהוא יחשוף פרטים רבים, חלקם המכריע חדשים, שיובילו אולי לחקירת פרשיות נוספות או תתי פרשיות".



במשטרה מנהלים את החקירה באמצעות ראש היאח"ה תנ"צ כורש בר נור, שינסה בימים הקרובים לרכז את החומרים לרבות החדשים ולמרכז את החקירה בפרטים העיקריים והמשמעותיים. כלומר, כאלה שיש בהם כדי לבסס תשתית ראייתית, ולא כאלה שימשכו זמן ובעצם יגרמו לחקירה להתמסמס.



ארי הרו: "הטענה שבאתי 'לפתוח על נתניהו' אינה נכונה"



"מאשימים אותי בעבירה שאינה קשורה אליו, ולדעתי לא עברתי אותה. הברירה היא לא אם אני או הוא הולכים לכלא, אלא אם אני אלך לכלא ללא סיבה", הסביר ארו למקורביו, אותם פגש בבית הכנסת בעת הצום. הוא הוסיף כי "ההגדרה של עד מדינה זה מישהו מבפנים שבא ומתהפך על הבוס שלו - זה לא נכון. זה משהו שבעל כורחי נפל עליי כשהייתי שם. היכולת שלי לדבר או לא עם המשטרה זה לא רלוונטי".



לדבריו, "לא חשבתי בזמן אמת שאלה עבירות פליליות וגם עכשיו אני לא מתיימר לקבוע זאת. לכן הטענה שזה 'לפתוח על נתניהו' איננה נכונה. זה לא עולם המושגים שלי בכלל".



עוד אמר ארו כי "האישום נגדי מופרך, לא עשיתי דבר לגבי החברה בלי להתייעץ עם עורך דין. בנסיבות אחרות הייתי יוצא למאבק, אך במצב הנוכחי ולאור המשאבים שהושקעו בחקירה נגדי אין בזה טעם. אני אקבל כנראה מספר חודשי עבודות שירות. אם הראיות היו כל כך חזקות, הייתי הולך לחמש שנים בכלא ולא היו מסכימים בפרקליטות לרדת כל כך. באתי לשרת פעמיים בלשכת רה"מ מתוך ציונות כי קראו לי. זו הסיבה שעליתי לארץ וששירתי את נתניהו. אין לי במה להתבייש".