בנימין ביקובסקי, תושב בני ברק בן 26, הואשם היום (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב בכך שביצע כמה מעשי שוד בנסיבות מחמירות, תוך שהוא מתחפש ומתחזה לאדם זקן. מכתב האישום עולה כי ביקובסקי נשא עמו במהלך האירועים אקדחי אוויר היורים כדוריות, שנראים כמו אקדח אמיתי, ואף יכולים לגרום למוות. לבית המשפט הוגשה גם בקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב, ביקובסקי רכש מסכת פנים וכפפות, הנחזות להיות פניו וידיו של אדם מבוגר, במטרה לטשטש זהותו ולשוות לו מראה של אדם זקן. על פי האישום הראשון, הוא ניסה לשדוד סניף בנק בתל אביב. הוא ניגש לטלרית ואמר לה: "זה שוד תביאי את הכסף". הטלרית התכופפה ולחצה על לחצן המצוקה ובתגובה שלף ביקובסקי את האקדח וכיוון אותו לעבר טלרית נוספת.



מנהל הבנק, ששמע צעקות מכיוון עמדות הטלרים, יצא בתגובה ממשרדו כשאקדחו האישי שלוף. הנאשם הסתובב למנהל הבנק, כיוון את אקדחו לעברו וצעק לו שלא יירה. מיד לאחר מכן, השליך הנאשם את האקדח ונמלט מהמקום.



על פי האישום השני, ביקובסקי נכנס לחנות תכשיטים כשהוא עוטה את המסכה על פניו, עונד משקפי שמש, עוטה לידיו כפפות ומחזיק תיק ובתוכו אקדח אוויר. הוא פנה אל המתלוננת ושאל אם היא דוברת רוסית. משהשיבה בחיוב, ביקש ממנה שתראה לו טבעת בשווי 70,000 דולר. המתלוננת נענתה לבקשתו, ואז שלף ביקובסקי את האקדח, כיוון אותו לעברה ודרש כי תיתן לו את הטבעת.



המתלוננת זעקה לעזרה והחלה לנוע לעבר דלת החנות על מנת לברוח. בתגובה ניגש הנאשם לדלת, התעמת עימה וניסה למנוע את יציאתה מהחנות, אך היא הצליחה להימלט ונעלה את הדלת אחריה. ביקובסקי נטל טבעות בשווי כולל של 28,433 דולר ושרשרת בשווי 68,340 ש"ח, פרץ את הדלת הנעולה ונמלט מן המקום.



מהאישום השלישי עולה כי הנאשם ביצע שוד בנסיבות מחמירות באותה הדרך בחנות להחלפת כספים בחיפה. הוא ניגש לדלפק, פנה אל המתלוננת ואמר לה ברוסית "תביאי את כל הכסף". המתלוננת לחצה על לחצן המצוקה וביקובסקי בתגובה הוציא את האקדח מתיקו ואמר לה "תביאי את הכסף או שאני אהרוג אותך".



המתלוננת עשתה כדרישת הנאשם ומסרה לו כספים, תוך שהוא צעק לעברה "תביאי את כל הכסף, אלא תזוזי, אני אהרוג אותך" וקילל אותה בשפה הרוסית "בת זונה". מיד סמוך לכך קפץ ביקובסקי מעל הדלפק אל האזור בו ישבה, לקח את כל הכספים שמצא ונמלט מהמקום כשברשותו סך כולל של 120,000 ש"ח.



על פי האישום הרביעי, ביקובסקי ביצע שוד בנסיבות מחמירות באותה הדרך בסניף בנק בראשון לציון. הוא נמלט מהמקום עם סכום של 17,000 ש"ח. האישום החמישי מייחס לו שוד בנסיבות מחמירות בעסק למתן שירותי מטבע בחולון. באיומי "אקדח" רוקן שם את הכספת ונמלט מן המקום כשברשותו 25,000 ש"ח, 4,000 דולר ו-4,000 אירו.