ישראל קטון, הנאשם ברצח בת זוגו מיה גורןשהייתה בחודשי הריון ראשונים, כשיר לעמוד לדין – כך עולה מתוצאות ההסתכלות הפסיכיאטרית שנערכה לו ופורסמה היום  (שלישי) לראשונה במעריב אונליין. קטון טען כי ביצע את המעשה בשל המצב הנפשי הקשה שבו היה נתון בתקופה שקדמה לאירוע, וכי ירה למוות בגורן נוכח מחשבותיו, לפיהן עליו "להרחיק" מחייו את הגורמים המיטיבים עימו, ובהם, לדבריו, נמצאה בראש ובראשונה בת זוגו.



לבקשת סנגורו, קטון נשלח להסתכלות פסיכיאטרית. אך חוות הדעת שהוגשה לבית המשפט קבעה, כאמור, כי קטון מודע למעשיו ואחראי להם. בעקבות זאת צפויים התביעה וההגנה להסכים להארכת מעצרו של קטון עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



כתב האישום שהוגש נגד קטון לבית המשפט המחוזי בתל אביב בסוף יוני מגולל רצח אכזרי במיוחד והוא אינו מספק כל מניע למעשה. ממנו עולה כי כשבועיים לפני האירוע, גמלה בלבו של קטון ההחלטה להביא למותה של גורן. קטון החזיק שלא כחוק, בדירת אביו בתל אביב, אקדח ואותו הביא לדירת הזוג בבת ים, זאת למרות שידע כי היא נושאת את ילדו ברחמה.



סמוך לחצות בליל הרצח, בעת שגורן נערכה לשינה בחדר השינה, הוציא קטון את האקדח מתיקו, הכניס את המחסנית ודרך את הנשק. על מנת להקל על ביצוע המעשה, ניגש לגורן, כיסה את פניה באמצעות שמיכה, בעת שהיא סברה כי הוא עומד להצטרף אליה למיטה.



ישראל קטון בבית המשפט. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ישראל קטון בבית המשפט. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



ירה, הבחין כי מיה עדיין בחיים, וירה בה שנית


לפי כתב האישום, קטון נטל את האקדח מחדר המגורים, כיסה אותו בחולצה וחזר לחדר השינה. הוא קירב את האקדח לראשה של גורן וירה ירייה אחת. היא קמה מהמיטה בבהלה והחלה לנוע בדירה, תוך שקטון נע גם הוא בבהלה. בפרק זמן זה ניסתה גורן לטלפן פעמים אחדות למוקד מד"א, אולם לא הצליחה בכך. משנוכח כי עודה בחיים והיא עומדת על רגליה, שב וירה ירייה נוספת לעבר ראשה. כתוצאה מכך התמוטטה גורן על הרצפה. אז שב קטון וירה ירייה נוספת לעבר ראשה, בכוונה לוודא את מותה.



אך גורן המשיכה להילחם על חייה וקטון הבחין בסימני חיים אחרונים. הוא נטל סכין מטבח וניסה לדקור אותה בצווארה. משנוכח כי הסכין אינה חדה מספיק, נטל סכין יפנית ובאמצעותה שיסף את צווארה של גורן פעמים רבות וכן גרם לחתכים בפרקי ידיה, עד שווידא כי אינה בחיים. בשלב זה, החליט קטון לעזוב את הדירה. לשם כך, התקלח והחליף את בגדיו, ולאחר מכן יצא מהדירה לרחוב, במטרה לשוב לדירת אביו. משהבחין ברחוב בניידת משטרה, שהגיעה למקום בעקבות פניית שכנים ששמעו צעקות מהדירה, הבין כי לא יוכל להימלט, ניגש אל השוטרים ונעצר.