בית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה אישר, בצעד חריג, לנערה בת 16 הנמצאת בהיריון להינשא לבן זוגה בן 23, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה. השופטת התחשבה בעובדה שבני הזוג חיים יחד עוד לפני ההיריון ובכך שהם מתכננים להביא את הילד לעולם בכל מקרה.



בני המשפחות של הזוג תומכים בנישואין והשופטת פגשה את הנערה והחליטה כי היא יכולה להתחתן עם בן זוגה, בעל עבר פלילי השוהה במעצר בית בגין עבירות סמים. "התרשמתי מבגרותה של הקטינה, מלקיחת האחריות של התובע, מאהבתם של בני הזוג זה לזה, ומהתמיכה של בני המשפחה המורחבת", כתבה בהחלטתה.



את העתירה הגישו בני הזוג וכן הוריה של הנערה. ממנה עולה כי הם מנהלים מערכת יחסים זוגית מזה כשנתיים, גרים ביחד בבית אביו של בן הזוג והנערה, כיום בת 16 ותשעה חודשים, נמצאת בחודש השלישי להריונה. נוכח גילה של הקטינה, עתרו לקבל היתר נישואין. לטענתם, בכוונתם להינשא בכל מקרה בעתיד והם מבקשים שיינתן להם לעשות זאת כבר היום. אמה של הנערה העידה ואמרה כי "אני מוכנה לעזור לה, ולתמוך בה, בכל דרך. גם אם היא לא היתה בהיריון - הייתי רוצה שהם יתחתנו עכשיו".



בא כוח היועץ המשפטי לממשלה הגיש את חוות דעתו לבית המשפט, בה נאמר כי "הנימוקים בתביעה אינם מהווים 'נסיבות מיוחדות' הקשורות בטובת הקטינה להינשא, ולמתן היתר נישואין בהתאם לקבוע בחוק". אך למרות זאת, לפני כעשרה ימים התירה השופטת אילת גולן-תבורי לבני הזוג להינשא.



"הכרעה זו אינה ניתנת כלאחר יד או מתוך התעלמות מקשיים שיכול ויעמדו בדרכם של בני הזוג", כתבה. "המדובר במצב עובדתי נתון, אליו ייוולד הרך הנולד. שהרי אין מחלוקת כי שני בני הזוג החליטו לשמור על ההיריון ולהביא העובר לעולם. וכי מה טובה תצמח לו מכך שיימנע מהוריו להינשא? וכיצד הדבר ישרת את טובתה של הקטינה, האם המיועדת? האמנם נכון עבורה ללדת, ללא נישואין בהם חפצה, כאשר יש לה בן זוג אוהב, במערכת יחסים קיימת, והם גרים ביחד ומנהלים קשר זוגי מזה תקופה?".



בני הזוג נדרשו לאישור של בית המשפט מאחר וגיל הנישואים החוקי בישראל הוא 18. עד שנת 2013 החוק קבע כי נערים ונערות בני 17 יוכלו להינשא, אולם הכנסת שינתה את החוק, ועבירה עליו נחשבת פלילית ועונשה כרוך במאסר של שנה עד שנתיים או בקנס.