בן דודו של מוחמד אבו ח'דיר, הנער בן ה-16 משועפאט שנרצח על ידי שלושה יהודים, הואשם (שני) היום בבית המשפט המחוזי בירושלים, יחד עם שני נאשמים נוספים, בשורה ארוכה  של עבירות ביטחון ונשק. בין היתר נטען בכתב האישום כי השלושה קשרו קשר לבצע פיגועי טרור נגד יהודים וכי יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון. לבית המשפט הוגשה בקשה לאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
הנאשמים הם בן הדוד, גם שמו מוחמד אבו ח'דיר בן 22, עבאס סלחי בן 23 ועמרו מעתוק בן 22 תושבי מזרח ירושלים. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, בשלהי שנת 2016, התגייסו הנאשמים לארגון "החזית העממית" ועד למעצרם, ביולי האחרון, נטלו חלק בפעילויות שונות של הארגון, שהוכרז על ידי הממשלה כארגון טרור. בין היתר, ביום האם הפלסטיני, חילקו הנאשמים פרחים לאמהות שאיבדו את ילדיהן וביום האסיר תלו כרזות עם תמונות אסירים ביטחוניים ברחבי שועפאט.
בחודשים האחרונים גמלה בליבם ההחלטה לבצע פיגוע רצחני נגד ישראלים והם הקימו עם אדם נוסף חוליה והחלו לתכנן את הוצאתו לפועל. בין השאר, תכננו הנאשמים לבצע פיגוע ירי נגד כלי רכב ישראליים הנוסעים בכביש העוקף של שכם ולהניח בו מטעני חבלה. לצורך כך אספו מידע ורכשו אמצעים לייצור מטענים וכן ניסו לרכוש רובים. עוד נטען כי ביצעו אימונים בכלי נשק.

באישום נוסף נטען כי יום לאחר הרצח של מוחמד אבו ח'דיר, יידו סלחי ומעתוק אבנים לעבר חיילי צה"ל ומעתוק אף זרק לעברם בקבוק תבערה. בתגובה ירו החיילים לעברם כדורי גומי ופצעו אותם. מעתוק מואשם גם כי ביום החזרת הגופה של פאדי עלון, נער בן 15 שנורה למוות על ידי כוחות הביטחון במהלך אוקטובר 2015, השתתף  בהתפרעות בסמוך למסגד של שועפט. במסגרת ההתפרעות יידה אבנים, כשהוא רעול פנים, לעבור כוחות המשטרה.
כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד על פי חלקו, חברות פעילה בארגון החזית העממית, מעשה טרור של קשירת קשר לביצוע רצח, קשירת קשר לעסקה בנשק ועוד. כמו כן מיוחסות לנאשמים עבירות של נשיאת והחזקת נשק, אימונים בנשק, ירי בשטח מגורים, מספר עבירות של ניסיון תקיפת שוטרים, התפרעויות ועבירות נוספות.