האם אימון בחדר כושר גרם לגבר מהצפון ללקות בהתקף לב או שאירוע חריג שאירע לפני האימון הוא זה שגרם להתקף הלב? שאלה חשובה ותקדימית זו עמדה לאחרונה למבחן בבית הדין האזורי לעבודה בנצרת. לפני כארבע שנים הגיע האחראי הארצי על הביטחון באחת מחברות הדלק הגדולות לתחנת תדלוק באזור נצרת יחד עם קצין הביטחון האזורי במטרה להרחיק מהמקום דוכן לא חוקי שנפתח שם.



במהלך הפעילות במקום הרגיש איש הביטחון שהוא מאוים ועזב את התחנה. באותו ערב לקה בהתקף לב. לאחר שהמוסד לביטוח לאומי דחה את תביעתו להכרה בהתקף כ"תאונת עבודה", פנה האיש באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה בתביעה לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת וטען כי במהלך האירוע "התקהלו סביבו בני משפחה בעייתית וכי בעקבות אירוע זה הוא חש מאוים".



"סימנים של התקף לב". עו"ד אבו ורדה, צילום: יח"צ
"סימנים של התקף לב". עו"ד אבו ורדה, צילום: יח"צ



"חש מאוים ועבר אירוע של דחק קיצוני"



הביטוח הלאומי שדחה את תביעתו טען כי התקף הלב לא אירע מיד לאחר האירוע בנצרת, אלא לאחר שאיש הביטחון שב למשרדו ששוכן בחיפה. משם, כך נטען על ידי הביטוח הלאומי, נסע התובע לאימון בחדר הכושר הסמוך למקום מגוריו וערך אימון כושר, שרק לאחריו פונה לטיפול רפואי. 



בית הדין מינה רופא מומחה מתחום הקרדיולוגיה כדי לבדוק את סוגיית הקשר בין הפעילות שעשה האיש לבין ההתקף שקיבל. ראשית קבע בית הדין כי האיש "עבר אירוע של דחק קיצוני", כשחש מאוים מצד "משפחה בעייתית".  כמו כן, התקבלה עדותו של האיש כי במהלך הנסיעה מנצרת לחיפה "חש צרבת" ונזקק לכדורים. לדברי המומחה הדבר יכול להעיד על סימנים ראשוניים להתקף לב.