תשע שנים לאחר שנרצח בפיצוץ מטען ברכבו, פרשת רצח עורך הדין יורם חכם מגיעה לבית המשפט: המשטרה תגיש מחר הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגד העבריין אסי אבוטבול בגין הרצח, שהרעיד את מערכת המשפט הפלילי במדינה. כמו כן בכוונת הפרקליטות לייחס לאבוטבול את רצח ארתור רוזן, שגופתו נמצאה לצד כביש החוף ב-1999. בשבוע הבא יוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב. 



גורם בכיר המעורה בפרטים אישר כי הבוקר התקיימה פגישה בלשכת פרקליט המדינה שי ניצן בה השתתף גם ראש אגף חקירות מודיעין במשטרה ניצב מני יצחקי ואשר עסקה בעיקר בסוגייה ראייתית בעייתית לכאורה שעלתה בתיק של אבוטבול. בישיבה דנו הנוכחים במורכבות התיק והוחלט להגיש מחר הצהרת תובע. זאת לאחר שמעצרו של אבוטבול הוארך בצורה יוצאת דופן, פעמיים על ידי בית המשפט העליון, ב-75 ימים. 



לאחר בחינת הנושא לעומקו ולאור ממצאים שהונחו על שולחנו של הפרקליט אימץ ניצן את עמדת המשטרה והפרקליט המלווה ואישר להגיש כתב אישום נגד אבוטבול בגין שני מעשי רצח. עם הגשת הצהרת התובע יוארך מעצרו פעם נוספת, לשם הגשת כתב אישום.



אבוטבול, המרצה עונש מאסר, נעצר בחשד לרצח שבוצע ב-2008 לפני שלושה חודשים. לטענת המשטרה, היא מחזיקה תמלילי שיחות מהקלטה של אבוטבול כשהוא מפליל וקושר עצמו לרצח עו"ד חכם וכן לרצח והעלמת גופתו של העבריין משה הדס בשנת 2000.



עורך הדין אבי כהן, פרקליטו של החשוד התייחס להקלטות בביטול ואמר כי "זו היתה התרברבות של אסי". אבוטבול התייחס לעניין בבית המשפט וטען כי ידע שהבחור שהקליט אותו במשך כחודש וחצי, הוא מדובב משטרתי. "מאז 2014 ידעתי שהוא מדובב", אמר. פרקליטו של אבוטבול אף ניסה להטיח בקצין המשטרה כי הם נותנים אמון מופרז בעדותו של עד המדינה כביכול. קצין המשטרה פקד אלכסיי טיחומירוב השיב לו כי "העדות שמסר תואמת לממצאים שבידנו".



גופתו של רוזן נמצאה מוטלת בצד כביש 2 בסמוך לאור עקיבא. תחילה נפתחה חקירה בחשד למעורבות בתאונת דרכים, אך בעקבות ממצאים שאותרו עלה החשד כי הקורבן נרצח.