הפרקליטות והמשטרה הגישו הערב (חמישי) לבית המשפט העליון בירושלים הצהרת תובע נגד העבריין אסי אבוטבול בגין רצח פרקליטו לשעבר עו"ד חכם, תשע שנים לאחר שאותו מקרה רצח, שהרעיד את מערכת המשפט הפלילי במדינה.  כמו כן, תיוחס לאבוטבול בהצהרת התובע, גם מעורבות ברצח ארתור רוזן מלפני 18 שנים עת גופתו נמצאה מוטלת בצידי הדרך בכביש החוף במהלך שנת  1999 באזור אור עקיבא סמוך למחלף קיסריה. רוזן, הצליח להרים את עצמו עד לצד הכביש אז נפגע על ידי רכב פרטי שנמלט מהמקום ובמשטרה עלה חשד לפיו הוא נפגע בתאונת פגע וברח.  בנוסף, מעצרו של אבוטבול הוארך בהסמכת שני הצדדים עד יום שלישי.
אולם, מאוחר יותר בניתוח שבוצע במכון לרפואה משפטית נמצאה חדירה של קליע לבטנו אשר גרמה למותו של רוזן. אגב , באותה פרשה נעצר לאחרונה סגן ראש עירייה בצפון הארץ ששמו ופרטיו אסורים עדיין לפרסום והוא שוחרר לאחר מספר ימי מעצר. בשלב זה טרם התקבלה החלטה בעניינו. אגב, מעצרו של אבוטבול הוארך באופן חריג מעת לעת והוא שוהה במעצר כ - 100 יום. מהחקירה עלה כי שאבוטבול ביקש מרוזן לחסל מישהו. רוזן דחה את הבקשה ובתגובה אבוטבול החליט "לקחת לו את החיים", מפני שידע יותר מידי על הכוונות שלו.
נדגיש כי במהלך החקירה זה כשנתיים הפעילה המשטרה סוכן , חבר של אבוטבול שריצה איתה עונש מאסר באותו תא ואשר העביר למשטרה מידע חסוי על האירועים. בבית המשפט תבקש המשטרה להאריך את מעצרו של אבוטבול פעם נוספת ובכוונת הפרקליטות להגיש נגדו כבר בראשית השבוע הקרוב כתב אישום.

יש לציין, כי נגד אבוטבול כבר הוגש ב - 2015 כתב אישום בגין רצח משה הדס, שגופתו טרם נמצאה כך שחקירת היאחב"ל בכל הקשור לאבוטבול הצליחה להוביל לפיצוח של שלושה מקרי רצח חמורים. במקרה של אבוטבול כך ייטען בכתב האישום חוסר שביעות רצונו מטיפולו של פרקליטו עו"ד חכם בעניינו החליט אבוטבול שריצה עונש מאסר בפועל לחסל את פרקליטו והוא אכן הוציא את המזימה אל הפועל. 

האיש שהפליל את אבוטבול הוא אסיר עולם שיושב בכלא מזה 30 שנה. הוא היה שותפו לתא של אבוטבול והופעל בשנה האחרונה על ידי יחידת להב 433. על פי הדיווח בערוץ 2, הסוכן המשטרתי הקליט את אבוטבול מתוודה בהזמנת הרצח, ובביצוע רצח אחר בעצמו. הפרקליטות סגרה עימו כי הוא בתום עדותו, הוא יזכה לחנינה על תנאי ויגורש מהארץ למשך עשור. 

עו"ד חכם ז"ל ואסי אבוטבול. צילום: חן גלילי

 
נזכיר כי חיסולו של חכם בוצע פחות מיממה אחרי שעו"ד חכם , הוזמן לארוחת ערב בבית משפחת אבוטבול והמיתוס לפיו המטען הוצמד באותה שעה התנפץ שכן בכתב האישום ייקבע כי המטען הוצמד באותו יום שבו התפוצץ. במשטרה לא מחזיקים במבצע החיסול ובמניח המטען והחוקרים ממשיכים לחקור את הפרשה והנסיבות.
היום התקיימה פגישה בלשכת פרקליט המדינה שי ניצן בה השתתף גם ראש אח"מ במשטרה ניצב מני יצחקי, שעסקה בסוגייה ראייתית בעייתית לכאורה שעלתה בתיק של אבוטבול. בישיבה דנו הנוכחים במורכבות התיק והוחלט להגיש בסופו של דבר את הצהרת התובע. לאחר בחינת הנושא לעומקו ולאור ממצאים שהונחו על שולחנו של הפרקליט אימץ ניצן את עמדת המשטרה והפרקליט המלווה ואישר להגיש כתב אישום נגד אבוטבול בגין שני מעשי רצח. 
אבוטבול, המרצה עונש מאסר, נעצר בחשד לרצח שבוצע ב-2008 לפני שלושה חודשים. לטענת המשטרה, היא מחזיקה תמלילי שיחות מהקלטה של אבוטבול כשהוא מפליל וקושר עצמו לרצח עו"ד חכם וכן לרצח והעלמת גופתו של העבריין משה הדס בשנת 2000.
עורך הדין אבי כהן, פרקליטו של החשוד התייחס להקלטות בביטול ואמר כי "זו היתה התרברבות של אסי". אבוטבול התייחס לעניין בבית המשפט וטען כי ידע שהבחור שהקליט אותו במשך כחודש וחצי, הוא מדובב משטרתי. "מאז 2014 ידעתי שהוא מדובב", אמר. פרקליטו של אבוטבול אף ניסה להטיח בקצין המשטרה כי הם נותנים אמון מופרז בעדותו של עד המדינה כביכול. קצין המשטרה פקד אלכסיי טיחומירוב השיב לו כי "העדות שמסר תואמת לממצאים שבידנו".