הסאגה קרובה לסיומה? המדינה הודיעה היום (ראשון) לבית הדין הגבוה לצדק (בג"ץ) כי עמדתה בנושא בית המכפלה בחברון היא שיש לפנותו מהמתיישבים שחדרו אליו. בתשובת המפורטת נכתב כי "בסיכומן של הישיבות קבע היועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש) כי על קבוצת הישראלים שנכנסה למבנה בחודש יולי האחרון, לפנותו, וזאת לנוכח התחייבות המדינה במסגרת העתירה הקודמת, ולאור בקשת העותרים לסילוק הפלישה הטריה מן המבנה".



בהמשך נאמר כי "עמדת המדינה היא, לאור הכרעות היועץ המשפטי לממשלה, כי יש מקום לפינוי המבנה מקבוצת הישראלים שנכנסו אליו ביום 25.7.2017".


בתוך כך, צוין במסמך כי "ממערכת הביטחון נמסר כי דרוש לה שבוע ימים נוסף כדי למצות את המגעים המתקיימים עם נציגי המתיישבים שבמבנה. בעקבות זאת, אישר היועמ"ש מתן שבוע ימים נוסף לשם מיצוי המגעים לפינוי המבנה בדרכי שלום". ואולם, במקרה שלא תושג הסכמה בנושא עם המתיישבים, "ייערכו גורמי הביטחון לביצוע הפינוי בעיתוי שייקבע בשים לב לכלל נסיבות העניין".

כזכור, ב-25 ביולי השנה חדרו עשרות פעילי ימין, בהם גם ילדים ותינוקות, למבנה הסמוך למערת המכפלה, אשר רכישתו מוטלת בספק. על פי הפעילים שנכנסו לבית, הפעולה באה כתגובה לגמגום הממשלה בעניין הר הבית והפיגועים שאירעו בתקופה זו. כוחות צה"ל ומג"ב שהגיעו לנקודה פעלו כדי לפזר את המתנחלים.

"בית המכפלה נרכש כבר לפני מספר שנים אולם ברוב חרפה ממשלת ישראל מונעת מגורי המשפחות בבתים שרכשו, כבר למעלה מחמש שנים ללא שום צידוק מוסרי או חוקי", אמרו הפעילים, שהוסיפו: "בימים אלו של שפך דם יהודי, שכול ופיסול של ממשלת ישראל אל מול אויבינו, אנו קוראים לממשלה להרים בעוז את דגל ההתיישבות והנאמנות לארץ ישראל. אל מול רצח יהודים, אל מול גמגום לאומי, אנו דורשים ממשלת ישראל לאפשר את מגורי המשפחות בבית המכפלה לאלתר". לאחר הכניסה לבית הכריז עליו מח"ט חברון כ"שטח צבאי סגור".