חקירת תיק המתנות על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) חושפת בימים האחרונים לא מעט מתח בקרב קצינים בכירים בלהב 433 ובאגף חקירות ומודיעין (אח"מ) של המשטרה. לצד בקשתו של ניצב מני יצחקי, ראש אח"מ כפי שפרסמנו בשבוע שעבר לסיים את תפקידו עד לסוף השנה , מסתמן כי גם בלהב 433 אין שקט מוחלט.



ראש היחידה כך פורסם הערב (שלישי) בערוץ 10 העביר לאחרונה מכתב שבו מתח ביקורת על ההחלטה לבצע חיקור דין של ארנון מילצ'ן, במסגרת פרשת המתנות המכונה פרשת ה-1000, באופן שלא על פי דעתו. לדעת ניצב ריטמן ניתן היה לסיים את התיק האמור מוקדם הרבה יותר ולבצע את אותה חקירה בדרך אחרת. אלא, שדעת קציני חקירות בכירים באח"מ סברה אחרת ואכן ביצוע חיקור הדין של מילצ'ן בלונדון בשבוע שעבר בוצע על פי אותה מתכונת שהציבה דעת הרוב.


בסופו של דבר אומרים גורמים המעורים בפרטי החקירה ההצלחה בביצוע המשימה היתה מושלמת. "חיקור הדין בוצע על פי הדעה של האחרים ולא על פי דעתו של ניצב ריטמן אולם התוצאות במקרה הספציפי הזה היו מעבר למצופה ובדיוק בהתאם למטרה שהוצבה עם היציאה לחיקור הדין". מסתבר כי במסגרת חיקור הדין מעבר לגביית עדות הוחלט במשטרה לחקור את מילצ'ן באזהרה ולא מן הנמנע כי הוא ייחשד בעבירה של מתן שוחד כשראש הממשלה בעניין זה הוא מקבל השוחד. גורמים המקורבים למילצ'ן אומרים כי הוא משדר רוגע ומאמין שהחקירה עברה בהצלחה מבחינתו.

מהמשטרה נמסר בתגובה. "כאשר בכוונת צוות החקירה לבצע פעולת חקירה מסוימת ניתן להגיע אליה במגוון דרכים. רצוי וראוי כי ייערך סיעור מוחות ובו כלל הנוגעים בדבר יוכלו להביע דעתם בהתאם למיטב ניסיונם המקצועי, ובסופו של דבר תתקבל ההחלטה לגבי הדרך הטובה ביותר לביצוע פעולת החקירה. גם במקרה זה לאחר בחינת כל דרכי הפעולה האפשריות הוחלט על דרך הפעולה הנבחרת, ולמעלה מן הצורך נאמר כי הושגה המטרה במלואה".

בנוסף בפרשת הצוללות מיקי גנור, עד המדינה בפרשה, שטח בפני החוקרים במסגרת עדותו בימים האחרונים צמתים מרכזיים שבהם נעזר במתווכים להעברת כספי שוחד, בדיוק כפי שטען בראשית גרסתו. כך קושר גנור, את דוד שרן, ראש לשכתו לשעבר של ראש הממשלה כמי ששימש מבחינתו צינור מרכזי יחד עם צחי ליבר היועץ האסטרטגי.