עורך הדין עופר ברטל, מומחה למשפט פלילי, התייחס לעדי מדינה בפרשות השונות והסביר בראיון לאילה חסון ב-103FM כי "שולה זקן הייתה עדת מדינה מטלטלת שלא דומה לעדי המדינה בפרשות הנוכחיות. היא הביאה הקלטות אחרי שהגנה על דמות אחת במשך עשר שנים". לדבריו, הפרשות כיום הם משחק שח-מט יותר מתוחכם. זה לא פשוט להיות עד מדינה. ברטל הסביר כי "ארנון מילצ'ן אינו עד מדינה, כי אם היה כזה - הוא לא היה נחקר באזהרה".

המומחה למפשט פלילי אמר כי "בפרשות האלו הכל יכול להיות לגיטימי, גם שהמשטרה תעשה תרגילי חקירה באמצעות כלי התקשורת, שיעודדו את החשוד לדבר". הוא טען: "קרו מקרים כאלו בעבר בפרשות עם עוצמה ציבורית פחותה ועד מדינה יכול להיות עד גם אם אינו הוגדר ככזה. "כולנו רגילים לקרוא לאנשים עדי מדינה אחרי שהם חתמו על הסכם לשיתוף פעולה, לא תמיד הדברים הם כך", ציין.

עורך הדין הסביר כי "אם שותף מפליל את שותפיו, ומקבל טובת הנאה כתוצאה מכך, אז גם הוא עד מדינה מבלי לחתום על אף מסמך". לדבריו, אי העמדה לדין היא טובת הנאה ענקית. "לפי הפרסומים מני נפתלי הוא עד מדינה, כי הובטח לו שהוא לא יועמד לדין למרות  שהוא היה שותף לדברים ולמעשים", סיכם.
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן