יבגני גולובקו, בן 22 מבת ים, ורוסלן שצ'פטניוב, בן 25 מרחובות, המזוהים עם ארגון פשיעה בשפלה, הואשמו היום (שני) בבית המשפט המחוזי בלוד ברצח יוסי אטר במתחם הצימרים שלו ברחובות בחודש יוני האחרון. מכתב האישום עולה כי הרצח "הוזמן" בתמורה לכסף. עד מדינה שגויס על ידי המשטרה הפיל את הנאשמים וגרם להם להודות לכאורה בביצוע הרצח. לבית המשפט הוגשה גם בקשה להאריך את מעצרם של השניים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז מרכז, אטר ניהל מתחם צימרים בשם "נייס פלייס" ברחובות. החל מחודש מאי 2017 התגוררו הנאשמים לסירוגין במתחם. "הנאשמים קשרו קשר לגרום למותו של אטר, וזאת בעד סכום כסף אותו היו עתידים לקבל מאחרים בתמורה לרצח. לשם מימוש הקשר הצטיידו הנאשמים באקדחים והתחקו אחר סדר יומו של אטר ואמצעי האבטחה במתחם", נכתב בכתב האישום.



ב-2 ביוני ארבו גולובקו ושצ'פטניוב לאטר כשהם חמושים באקדחים, לבושים בשחורים ופניהם מוסוות. משהבחינו באטר התקדמו לעברו וירו לכיוונו באקדחיהם. במהלך הירי התגלה מעצור באחד האקדחים, אך הנאשמים המשיכו את הירי מן האקדח הנוסף עד שאחד מן הקליעים פגע בפלג גופו העליון של אטר. כתוצאה מהירי מת אטר במקום.



לאחר מכן חתכו הנאשמים את כבלי מצלמת האבטחה של המתחם, נטלו עמם את מכשיר ההקלטה ונמלטו מהזירה. אך הם שכחו הנאשמים בזירה את אחד האקדחים ועליו נמצא DNA המתאים לכאורה לשצ'פטניוב. במהלך מנוסתם מהזירה השליכו הנאשמים מהרכב את האקדח ששימש לרצח לתעלה בצד הדרך. בהמשך הנאשמים אף שרפו את מכשיר ההקלטה ואת הבגדים ששימשו לרצח, והעבירו את רכבם לאחר על מנת שיסייע להעלימו.



במהלך החקירה גויס חברו של גולובקו לשמש עד מדינה ולמרות שהנאשמים שתקו בחקירותיהם, במהלך תרגיל מתועד עם העד הודו לכאורה בביצוע המעשה. בפרקליטות טוענים כי הם הודו בכך גם בפני מדובבים וכן מסרו פרטים מוכמנים אודות הרצח.