עברו 37 שנים מאז שאחיו, אורון ירדן ז"ל, נרצח על ידי צבי גור - שחטף את ירדן במטרה לסחוט מהוריו דמי כופר ורצח אותו אחרי יומיים, אך הפצע לא נסגר, ועכשיו שגור עומד להשתחרר, האח יוצא למלחמה. "ריבונו של עולם, זה רוצח של ילד. הוא הרס משפחה, אז נותנים לו פרס של שמונה שנים, למה?" שאל הערב (שבת) בראיון לערוץ 2 האח. "זה בן אדם מסוכן, חולה בנפשו ורוחו. כמה אנשים את מכירה בעולם שהיו רוצחים ילדים חפים מפשע, שלא יכולים להתנגד? זה לא היה מחוייב המציאות שיחנוק אותו".



האח גם סיפר על כאב המשפחה מאז החטיפה והרצח. "אבא שלי נהרס לחלוטין. אחרי 25 שנה של דיכאון הוא נפטר בשיברון לב. אמא שלי עברה שלושה ניסיונות התאבדות", הוא העיד. "אני מבקש מכל עם ישראל, אין לנו הרבה זמן כי ביום רביעי הרוצח הזה משתחרר ויחגוג את ראש השנה עם המשפחה שלו", אמר האח בכאב, וסיים את דבריו באמירה פשוטה. "זה ממש לא מגיע לו".




החלטת ועדת השחרורים - בניגוד לעמדת הפרקליטות

כזכור, ועדת השחרורים אישרה ביום רביעי שעבר את שחרורו של גור מהכלא, לאחר שריצה 37 מ-45 שנות מאסרו, וזאת בניגוד לעמדת המדינה, אך יום למחרת הודיע על עיכוב הביצוע בשבוע, וזאת כדי להעניק לפרקליטות זמן לערער על ההחלטה. בבקשה שהגיש גור לשחרור מוקדם מהמאסר, התנגדה נחרצות המדינה, שעה שבין היתר טענה כי השחרור אינו עומד בתנאי סעיף 10 לחוק, ויהווה פגיעה באמון הציבור, לנוכח חומרת המעשה, שכלל בתוכו עבירות רצח, בקשת כופר של הנער, ועוד קודם לכן חטיפתו. הפרקליטות טענה כי מדובר במעשה חמור, דרסטי ודרמטי, שלא היה כמוהו בישראל.

פרשת צבי גור הסעירה מדינה שלמה, בשעה שהעבריין הגיע לשכונת רמת אפעל, שם התגוררה משפחת ירדן, תוך כדי שהוא נוסע ברכבו, זיהה את הילד אורון ירדן שחלף במקום, חטף אותו לרכבו, ונמלט מהמקום. זמן קצר לאחר מכן, שכוחות משטרה גדולים ויחידות מתנדבים פתחו בסריקות בניסיון להתחקות על עקבותיו של הנער, עלה החשד לפיו הוא נחטף והמדינה כולה רעשה.

צבי גור לא הסתפק בחטיפתו, יצר קשר עם בני המשפחה, ודרש כופר אותו הנחה להניח מתחת לחבית באחת הצמתים באזור השרון. המשטרה, שהכינה את הסכום הנדרש, שהוא מסומן, ופעלה על מנת לאתר את הנער, הבינה כי העבריין נטל את הכסף, ונמלט מהמקום, ורק מאוחר יותר, שנלכד, הוביל את השוטרים למקום שבו קבר את הנער.

אורון ירדן ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
אורון ירדן ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה





צבי גור לאחר מעצרו. צילום: שמואל רחמני
צבי גור לאחר מעצרו. צילום: שמואל רחמני