האם כניסתו של הזמר קובי פרץ לכלא תבוטל? משרד המשפטים יתנגד למתן חנינה לזמר קובי פרץ, שהורשע בהעלמת הכנסות של כשישה מיליון שקלים, כך עולה מדיווח שפורסם היום (ראשון) בערוץ 10. למרות התנגדות משרדה, שרת השפטים איילת שקד צפוייה לתמוך בכל החלטה שיקבל הנשיא ראובן ריבלין. על פי הדיווח, בימים האחרונים הנשיא שמע ממקורבי הזמר על מעשי הצדקה שלו, והוא מתלבט האם לחון אותו, או לקבל את חוות דעת משרד המשפטים.



כזכור, לפני כחודשיים, פרץ הגיש בקשת חנינה בעניינו לנשיא ריבלין. מספר ימים לפני כן, בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט להפחית את עונשו של הזמר, שהורשע בהעלמת מס בסך של 5.8 מיליון שקל, ונגזרו עליו שנתיים מאסר, לשנה וחצי בלבד. כמו כן, הקנס בשווי 175 אלף שקל, שהוטל עליו בפעם הקודמת, יישאר על כנו, זאת לאחר דיון בערעור שהגיש לשם הפחתת עונשו.



תחילה נקבע כי הזמר ייכנס לכלא ב-13 ביוני, אולם אושרה בקשתו לעיכוב עונש המאסר שלו. מיד לאחר מכן החליט פרץ לערער על עצם הרשעתו, אך לאחר שבית המשפט המחוזי הבהיר כי אין בכוונתו לשנות את הכרעת הדין של השופטת לימור מרגולין-יחידי הוא משך את הערעור.



יש לציין כי פרץ טרם הסדיר את חובו ברשות המסים, ולאחר ששילם כ-600 אלף שקלים, הוא חייב עדיין למעלה מארבעה מיליון שקלים. נגד הזמר מתנהל כעת הליך אזרחי בהסדרת חובו.



בחודש מאי אשתקד הורשע הזמר בחמישה מקרים של העלמת מס של מיליוני שקלים שקיבל בגין הופעותיו. בהעלמת מס בהיקף של 5.8 מיליון שקלים ובדיווחים כוזבים למס הכנסה בשנים 2009-2005.



באותו משפט השופטת גזרה עליו שנתיים מאסר בפועל ו-175 אלף שקלים קנס בנוסף לשלוש שנות מאסר על תנאי. זאת מול בקשת המדינה להטיל עליו ארבע שנות מאסר.