בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) את עונשם של דוד ערן ושל שירי סובול בפרשת רצח אחותה התאומה של שירי, הילי, לפני שנה וחצי. ערן, שהורשע ברצח, נידון ל-20 שנות מאסר ותשלום פיצויים בסך 258 אלף שקלים. שירי, שהורשעה בשידול לחבלה בכוונה מחמירה ובסיוע לאחר מעשה, נידונה לשש שנות מאסר, מהם תנוכה תקופה המעצר. 

ראש הרכב השופטים, גלעד נויטל, נימק את עונשה של שירי: בחורה צעירה ללא עבר פלילי. הפגיעה של העונש המשפחה - האם ביקשה לרחם עליה ולהתחשב באובדן הגדול שנגרם לה. ביקשה לא להשאיר אותה בודדה בעולם. האם ביקשה שהבת שלה, הנאשמת, תחזור אליה. לבקשת האם יש משקל בקביעת העונש. כך גם ללקיחת האחריות של הנאשמת. היא מצטערת על אובדן אחותה. נסיבות חייה נשקלו.

למשמע העונש פרצה שירי סובול בבכי. סנגורה ביקש עיכוב ביצוע של העונש, הפרקליטות הסכימה לדחות את כניסתה לכלא לערב סוכות. השופט נויטל אישר לעכב את המאסר, גם לבקשת האם, עד 17.10.

"שירי לא ציפתה לעונש קשה כל כך"

עו"ד גיל פרידמן, שמייצג את שירי סובול, אמר: "מדובר בעונש חמור באירוע טרגי. נלמד את החומר ונשקול את צעדינו. אנחנו שמחים שהעונש לא כל כך חמור ויש לה אור בקצה המנהרה. היא מאד עצובה. לא ציפתה לעונש קשה כל כך".
 
עו"ד ששי גז, סנגורו של דוד ערן, אמר לאחר גזר הדין: "לא היו לנו הפתעות היום. 131 דקירות מעידות על מצב נפשי קשה. האחריות המופחתת הייתה מגובה במסמכים שנים. העונש הוא לא מהקלים אבל גם המקרה לא מהקלים. מדובר הבחור צעיר ללא עבר פלילי. הוא מאד מתחרט ומצטער על מה שעשה".

התובעת, עו״ד זהר דולב מפרקליטות מחוז ת"א, אמרה: "אני רוצה לדבר על המקרה עצמו. מדובר ברצח אכזרי של צעירה בת 18 שנדקרה למעלה מ-130 דקירות. לאורך כל הדרך התחשבנו בנסיבות האישיות של הנאשמים. דבריה של האמא נגעו ללבנו, אך חומרת המעשים ברורה. אנחנו נקרא את גזר הדין ונשקול אל צעדינו".
ערן הורשע בכך שב־18 בפברואר 2016 רצח את הילי מחוץ לדלת ביתן של התאומות בתל אביב. הוא דקר אותה 130 פעמים בעוד אחותה צופה במעשה מעינית הדלת. שירי הואשמה בתחילה ברצח, אולם בהמשך הודתה בהסדר טיעון בעבירות מופחתות בהרבה. בכתב האישום נטען כי “במהלך השנים חוו שירי והמנוחה מריבות וסכסוכים רבים ונוקבים שהובילו את שירי לשנוא את המנוחה שנאה עזה”.