בבית המשפט המחוזי נפתח היום שלב ההוכחות במשפטו של ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני. "בחודשים הקרובים נפרוש בפני בית המשפט מסכת עובדות שתוכיח כיצד פנה לנאשמים האחרים על מנת שאלה יסייעו לו בגיוס הכספים", פתחו התובעות, עורכות הדין הילה גבאי וקרן צבירן מפרקליטות מחוז תל אביב., שהוסיפו:"הוא יודע היטב שאין לאף אחד מהם יכולת כלכלית להביא את הכספים. הוא גם יודע שלשניים היה מעמד בעירייה ובעיר אשקלון וכי הם עושי דברו של ראש העיר".



"נוכיח שהם שימשו 'זרועו הארוכה' של ראש העיר מול בעלי אינטרסים עסקיים בעיר. התביעה תפריך את טענת הנאשם כי הכספים נאספו ללא ידיעתו, בין היתר באמצעות האזנות סתר. המאשימה תוכיח ששמעוני עשה שימוש בכספים, ביודעו כי מקורם בצדדים שלישיים".



לדוכן העדים עלו בזה אחר זה עורכי דין ומגשרות שהיו מעורבים בהסכם השתיקה. "שותפתי אמרה לי שאמור להגיע מישהו מטעם איתמר שמעוני להביא תשלום", העיד אחד מעורכי הדין. התקשר אלי מישהו בשם משה פונטה, אמר לי שהוא שליח מטעם איתמר שמעוני. הוא הגיע למשרד עם חבילה של מזומנים, ספרנו אותם יחד. החזרתי לו צ'ק שהיה ברשותנו. החתמתי אותו על מסמך שמאשר שקיבלתי את המזומן והוא קיבל את הצ'ק ובזה נגמר". 


שמעוני בבית המשפט בדיון מוקדם יותר. צילום: פלאש 90
שמעוני בבית המשפט בדיון מוקדם יותר. צילום: פלאש 90


לאחר מכן עלתה לדוכן מגשרת, שופטת בדימוס שסייעה בניסוח ההסכם. "פנו אלי בנוגע לאיתמר שמעוני", תיארה. "בא כח של הצד התקשר אלי ואמר שיש מקרה שהוא מעוניין שאני אגשר ואז הגיע הפנייה משותפת בכתב של הצדדים". התובעת הציגה לה את "הסכם ההשתקה". "אני מזהה את ההסכם הוא נחתם בפברואר 2015. הועבר למתלוננת סכום של 450 אלף שקל בשלושה תשלומים. חלק במזומן וחלק בצ'ק. שכר הטרחה בגין גישור היה 11 אלף שקל ומע"מ. שכר הטרחה התקבל במזומן".

בתום הדיון אמר סנגורו של שמעוני, עורך הדין מנחם רובינשטיין, כי "היום החל ׳קרב הגישושים' בתיק הזה והספינה יצאה לדרך. מדובר בתיק פסיפסי. לפני שמשחררים כתב אישום היו צורך לבדוק את בדברים השכם וערב ולתחושתי הדבר לא נעשה". שמעוני עצמו הוסיף: "לא לקחתי שוחד, רני חף מכל מה שנכתב פה ואנחנו נוכיח זאת בבית המשפט". לדבריו, הוא טרם החליט אם יתמודד לראשות עיריית אשקלון בבחירות הבאות, שעשויות להתקיים בעיצומו של המשפט.

מלבד שמעוני נאשמים אחיו עופר שמעוני, ואנשי העסקים יואל דוידי, משה פונטה ועו"ד שרון מילר. כתב האישום המייחס להם - כל אחד לפי חלקו - עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, וכן עבירות מס והלבנת הון. שמעוני נאשם בקבלת שוחד בסך 466 אלף שקל, וכן בהפרת אמונים בכך שקיבל סכום נוסף של 575 אלף שקל בשל היותו ראש העיר, וכן בעבירות מס.

באוקטובר 2013 נבחר שמעוני לראשות עיריית אשקלון. זמן קצר לאחר מכן אירועים מעברו חזרו לרדוף אותו וסיבכו אותו. הוא קיבל שני מכתבי דרישה לפיצוי מ משתי נשים שבהן פגע מינית לכאורה. הוא שילם למעלה ממליון שקלים לשתי הנשים האלה. נשאלת השאלה מאיפה הכסף? מימון הכספים הם בלבו של כתב האישום. שמעוני הכחיש את מודעותו למקורם של הכספים וטען כי הטיל את משימת איסוף הכספים על מקרוביו, אחיו עופר ואיש סודו, משה פונטה.