ישראל וולצ'ר, תושב ירושלים בן 44, הציע לנערים לעבור אצלו "טיפולי המרה" לנטיות ההומוסקסואליות שלהם ולמעשה ביצע בהם מעשים מגונים – כך עולה מכתב אישום שהוגש נגדו היום לבתי משפט השלום בירושלים. מכתב האישום עולה כי שבאמתלה של "טיפול בבעיות זהות מינית ובפסיכותרפיה דינמית", ביצע מעשים מגונים בשני מטופלים קטינים שלו בקליניקה שלו בירושלים. עוד עולה כי וולצ'ר הציג מצג כוזב בפני הנערים, כאילו המעשים המגונים שביצע בהם נדרשים לצורך הטיפול הנפשי.



וולצ'ר מואשם בריבוי עבירות מעשה מגונה בהסכמה שהושגה במרמה ובמעשה מגונה בקטין שמלאו לו 14 תוך ניצול יחסי תלות. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים, בשנת 2007 פנה המתלונן הראשון, שהיה אז בן 17, לנאשם, בעקבות בעיות בחייו האישיים. בחמש השנים הבאות נפגשו השניים עשרות פעמים לצורך טיפול, עבורו שילם הנער לוולצ'ר 300 שקל למפגש.



במהלך המפגשים יצר הנאשם תלות של המתלונן בו. בין היתר, הורה למתלונן לבצע מטלות שונות - כגון לכתוב 40 דברים המעידים על כך שהוא גבר. כאשר המתלונן לא ביצע את המשימות לשביעות רצונו של וולצ'ר הוא החל לצעוק עליו, להשפילו ולאיים עליו בהפסקת הטיפול. עוד מגולל כתב האישום כיצד המטפל העביד את המטופל בגינתו וכנהג שלו.



באחד המפגשים, , סיפר המתלונן לוולצ'ר על כך שחלם באופן מיני על גבר. הנאשם אמר למתלונן כי הדרך היחידה ל"היפטר" מהומוסקסואליות היא לבצע עמו מעשים. בעקבות זאת ביצע בו וולצ'ר לכאורה שורה ארוכה של מעשים מגונים, בטענה "שהדבר נועד לקידום הטיפול" וכי "אם לא יעשה דברים אלו הוא אבוד ומעשים אלו נועדו לכך שיכיר בהומוסקסואליות שבו".



על פי אישום שני, באותן שנים היה מתלונן נוסף אצל וולצ'ר בטיפול. במהלך הפגישות הציג וולצ'ר מצג שווא בפני המתלונן, לפיו אם ייגע באיבר מינו, הדבר יסייע למתלונן ל"החלים" מנטייתו ההומוסקסואליות. המתלונן נהג להצטרף למטפלו לסדנאות בבית מלון, בהם המשיך ה"טיפול". באחד מהאירועים, אמר וולצ'ר לנער: "עוד מעט אתה נגמל מגברים".



עו"ד עינת ברוכי יריב, פרקליטות מחוז ירושלים, אמרה כי "כתב האישום שהוגש הבוקר משקף את חומרת העבירות שביצע הנאשם שעה שניצל את מצוקתם של המטופלים אשר פנו לקבל את עזרתו. וולצ'ר מואשם כי לאחר מספר פגישות במהלכן רכש את אמונם של המטופלים, הוא החל לבצע בהם מעשים מיניים, זאת כאשר הוא מציג להם מצג כוזב כאילו המעשים המגונים נחוצים כחלק מהטיפול ומהליך ההחלמה. מערכת היחסים הפוגענית הזו נמשכה שנים, כאשר עבירות המין בוצעו בהזדמנויות רבות במהלך הטיפול בסדנאות, בבתי מלון ובקליניקה בביתו של הנאשם".