שני מאסרי עולם מצטברים נגזרו היום (שני) על יונתן שטיינגרדט, שרצח את פרודתו, ויקטוריה שטיינגרדט, ואת בן זוגה מוריס שמלאשוויל. בית המשפט המחוזי בלוד גם הטיל עליו לשלם פיצויים לבני משפחות הנרצחים, ביניהם בתו של הנאשם, בסכום כולל של כחצי מליון שקל. " המדובר באירוע מתוכנן ומתמשך, בגדרו גדע הנאשם בברוטליות ובאכזריות את פתיל חייהם של המנוחים, בלא עוול בכפם", כתבו השופטים בגזר הדין.



השופטים, רות לורך, צבי דותן ודבורה עטר, קיבלו את עתירת הפרקליטות, לגזור על שטיינגרדט שני מאסרי עולם מצטברים ולא חופפים, כפי שביקשה ההגנה. "הלכה כי היא מי שהורשע במספר מעשי רצח יידון, לנוכח עקרון קדושת החיים, לעונשי מאסר עולם המצטברים זה לזה", נימקו וציינו כי שטיינגרדט "ניצל הנאש את שעת הכושר שנקרתה בדרכו. הוא פנה לחנות, רכש את הסכין והגיע אל הדירה, כשהוא מצפה לפגוש בה את דריה.



"כאחוז אמוק, פנה למקום בו ניצב היה אותה עת המנוח. באכזריות דקרו מאחור והמשיך ודקר אותו בדקירות סכין רבות ועמוקות, תוך שהמנוח מנסה להיאבק בו, אולם כוחו לא עמד לו והוא התמוטט על הרצפה. הנאשם לא התעשת אלא פנה למנוחה שעמדה בסמוך, כשהיא עדה למחזה הקשה ובאכזריות קטל גם את חייה בדקירות הסכין".



לסיום ציינו השופטים: "מעייניו של הנאשם לא היו נתונים כלל לאסור שהוא ממיט על ראשה של בתו שבאבחת סכין איבדה את אמה ואת כל עולמה", וגזרו על הנאשם שני מאסרי עולם מצטברים, כאמור.



לא הצליח להתמודד עם הפרידה


שטיינגרדט, תושב לוד בן 52, ביצע את המעשה על רקע קשיים בהתמודדות עם הפרידה ולעזיבת הדירה בה התגורר עם אשתו. בשל כך, הוא התקשר אליה פעמים רבות ושלח אליה מספר רב של הודעות כתובות, בהן ביקש ממנה שתאפשר לו לחזור להתגורר עימה.



לאור זאת, התעורר בליבה של ויקטוריה חשש מפני שטיינגרדט, ולבקשתה הוחלף הצילינדר בדלת הכניסה לדירה. לאחר מכן, בשתי הזדמנויות שונות, ניסה


שטיינגרדט להיכנס לדירה, ללא הצלחה, כיוון שויקטוריה סירבה לפתוח את דלתה. סמוך לאחר עזיבתו של שטיינגרדט את הדירה, עבר להתגורר בה שמלאשווילי יחד עם ויקטוריה, ועובדה זו נודעה לשטיינגרדט כעבור זמן מה.



ב-1 במאי 2015 נודע לשטיינגרדט על הגעתו הצפויה של טכנאי לדירה. הוא רכש סכין שאורך להבה 13 ס"מ, תוך שהוא טוען בפני המוכר כי מדובר במתנה לחבר, במטרה להביא למותם של ויקטוריה ושמלאשווילי.



שטיינגרדט נכנס לדירה, תוך שהוא מנצל את העובדה שדלתה לא היתה נעולה בעת ביקור הטכנאי, דקר את שמלאשווילי באמצעות הסכין בגבו והוסיף ודקר אותו דקירות רבות, אשר הביאו למותו. בהמשך, משנפל שמלאשווילי על הרצפה, דקר שטיינגרדט את ויקטוריה באמצעות הסכין שש דקירות, מהן שתי דקירות עמוקות בחזה, אחת מהן חדרה לליבה ולריאתה והביאה למותה.



שטיינגרדט, שנעצר בזירה כשסכין נעוצה בצווארו, הכחיש כי ביצע את הרצח הכפול וטען כי הוא התכוון לפגוע בעצמו בנוכחות פרודתו ובשלב מסוים שמלאשווילי היכה אותו בראשו ומאז אינו זוכר דבר. אולם עדות טכנאי הכבלים, דו"חות השוטרים שהגיעו לזירת האירוע, ממצאי זירת האירוע והראיות הנוספות שנצברו נגדו, הובילו להאשמתו כי הגיע לדירה במטרה לבצע רצח וכי מימש את תכניתו.