נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין החליט לאמץ את המלצת שרת המשפטים ולא יעניק חנינה לזמר קובי פרץ. מבית הנשיא נמסר היום (שלישי) כי פרץ הורשע בבית המשפט השלום בעבירות מס חמורות ועונשו נגזר לשנתיים מאסר בפועל. בית המשפט המחוזי, בשבתו כבית משפט לערעורים הפחית את עונשו והעמידו על שנה וחצי מאסר בפועל.


בתשובת בית הנשיא הודגש כי מוסד החנינה איננו בגדר ערכאת ערעור והוא אינו מהווה חוליה נוספת במערכת המשפט וכי הוא נועד למקרים בודדים וחריגים בלבד, בהם מתקיימות נסיבות ייחודיות ויוצאות דופן. הנימוקים שהועלו על ידי פרץ בבקשת החנינה, לרבות נסיבותיו האישיות וכן זכויותיו הרבות, עמדו לנגד עיני בית המשפט בטרם נגזר דינו, ואף ניתן להם משקל נוסף, כאשר הופחת עונשו בערכאת הערעור ובבקשת החנינה אין שינוי בנסיבות שיש בו כדי להצדיק מעשה חריג ויוצא דופן של חנינה מאת נשיא המדינה.

כזכור, בחודש מאי אשתקד הורשע הזמר בחמישה מקרים של העלמת מס בהיקף של 5.8 מיליון שקלים שקיבל בגין הופעותיו ובדיווחים כוזבים למס הכנסה בשנים 2009-2005. תחילה הוא נידון לשנתיים מאסר, אולם לאחר ערעור עונשו הופחת לשנת מאסר וחצי. יש לציין כי פרץ טרם הסדיר את חובו ברשות המסים, ולאחר ששילם כ-600 אלף שקלים, הוא חייב עדיין למעלה מארבעה מיליון שקלים. נגד הזמר מתנהל כעת הליך אזרחי בהסדרת חובו.

פרץ יחל את ריצוי עונשו לאחר החגים, זאת על פי החלטת בית המשפט העליון. הזמר שהיה אמור להתחיל לרצות שנה וחצי מאסר בחמישה בספטמבר, יתייצב, במקום זאת, ב-15 באוקטובר בשערי הכלא. 

"ראיתי לאפשר למערער להימצא בחיק משפחתו בחגי תשרי", כתב השופט אורי שהם בהחלטתו. "אכן, העיקרון הכללי מורה, כי עונש מאסר יש לרצות בסמוך למועד הינתנו, אולם אין מדובר בעקרון על, שאין לחרוג ממנו בנסיבות המתאימות. במקרה דנן מצאתי, כאמור, כי ישנן נסיבות המצדיקות את עיכוב הביצוע המבוקש".