רוסלן מיסייב, מור ביטון, חנן אלפסי, אברהם יוספוב ואליה קדוש הואשמו הבוקר בבית המשפט המחוזי בתל אביב במעורבות בתקיפת מאבטחים בבית החולים איכילוב בעיר. כתב האישום מייחס לארבעת הנאשמים הראשונים עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה חמורה בצוותא ותקיפה הגורמת חבלה ממשית בצוותא. קדוש נאשמת בעבירות איומים ותקיפת שוטרים. לבית המשפט הוגשה בקשה לעצור את ארבעת הנאשמים הראשונים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.



תקיפת מאבטחים באיכילוב

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, מיסייב, ביטון, אלפסי ויוספוב הינם מכרים של בן זוגה של קדוש. ב-28 בספטמבר, בשעה 01:00 לערך, הגיעה קדוש מלווה במיסייב לאיכילוב לצורך קבלת טיפול רפואי. במהלך שהותה במיון בית החולים החלה קדוש לגדף ולצעוק על הצוות הרפואי, בטענה כי אינה מטופלת כראוי. אחד המאבטחים הרחיק את קדוש מדלפק המיון, במטרה למנוע ממנה לתקוף את מי מהצוות הרפואי, וזאת לאחר שהבחין כי ניסתה למשוך את שפופרת הטלפון מידיה של אחות במיון. 


אליה קדוש בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
אליה קדוש בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני


בעוד המאבטח אוחז בה, פנתה קדוש אל מיסייב ואמרה לו :"למה אתה לא מחזיר לו? אם בעלי היה פה הוא היה מפרק אותם", וכן איימה על הצוות הרפואי והמאבטחים באומרה: "חכו מה יהיה לכם כשבעלי יגיע לפה".

בסמוך לשעה 3:00 הגיעו ארבעת הנאשמים ואמויאל אל בית החולים. לאחר שאיתרו את המאבטח בכניסה, צעק לעברו אמויאל ואף איים על המאבטח באומרו: "אני השטן שלך, חכה חכה, לא מול המצלמות, אני אתפוס אותך בחוץ". מיד לאחר מכן, נכנסו ארבעת הנאשמים ואמויאל לחדר המיון, כשאותו מאבטח ושני מאבטחים נוספים הולכים בעקבותיהם. אז, החלו ארבעת הנאשמים ואמויאל לתקוף את המאבטח מכל עבר, חבטו בראשו ומאחורי גבו ומשנפל אל הארץ בעטו בפניו ובחלקי גופו.

בד בבד, הכו החמישה את שני המאבטחים הנוספים באגרופים ובבעיטות. מאבטח אחר אשר הגיע במטרה לסייע לחבריו, מצא עצמו מותקף אף הוא במכת אגרוף בפניו. לאחר מכן החלו החמישה להימלט אל רכבם, ואחד המאבטחים ניסה למנוע מיוספוב להיכנס אל הרכב. אז יצאו השאר מהרכב ותקפו את המאבטח בחוזקה וללא רחם, תוך שהצמידו את גופו אל קיר סמוך וחבטו בו, שוב ושוב, כל אחד על פי יכולתו, באמצעות אגרופים בפניו, בראשו ובכל חלקי גופו. בשלב מסוים נמלטו החמישה מהמקום באמצעות הרכב. למאבטחים נגרמו חבלות, והם נזקקו לטיפול רפואי.

מעצר חשוד באירוע. צילום: דוברות המשטרה
מעצר חשוד באירוע. צילום: דוברות המשטרה


משהוזעקו שוטרי משטרת ישראל אל בית החולים במטרה לסייע לצוות האבטחה, עוכבה קדוש על ידי שוטרים בשל חשד לקשר עם ארבעת הנאשמים ואמויאל. קדוש ניסתה לעזוב את שטח המיון ולא נענתה להוראותיה של אחת השוטרות, תוך שהתקרבה אליה באופן מאיים וקראה לעברה כינויי גנאי וקללות. כאשר ביקשו לאזוק אותה תקפה קדוש את השוטרת, תחילה באמצעות שתי מכות אגרוף לכיוון פניה ולאחר מכן החלה לנשוך, לשרוט את השוטרת בפניה ולירוק עליה. בהמשך ניסתה קדוש גם לתקוף את השוטרים באמצעות בעיטות עד שנאזקה ברגליה.

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם של מיסייב, ביטון, אלפסי ויוספוב עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדם, וכן מבקשת להורות על הארכת תנאי מעצר הבית ויתר תנאי השחרור שנקבעו בעניינה של קדוש, עד תום ההליכים המשפטיים בעניינה.


עורך הדין נס בר נתן, שמייצג שלושה מהנאשמים כולל הנאשמת מסר: "טרם קיבלנו את חומר הראיות, נגיב בהתאם. אבל אנחנו יודעים שהחשודים מכחישים שהם אלה שמופיעים בסרטון. לא היה מסדר זיהוי, המאבטחים לא מכירים את הנאשמים. הכל מתבסס על סרטונים. 
לגבי הנאשמת, היא מכחישה שתקפה שוטרת. אני מקבל טלפונים מחולות שהיו בבית החולים שאומרות שהיא הותקפה באלימות. כנראה המשטרה בחרה לחקור רק אנשים מסוימים. נגבה תצהירים מהעדים ואנחנו מקווים שבעניינה יימחק כתב האישום".