מחדל חמור שהסתיים בזיכויו של חשוד במעשי פדופיליה: פרקליטות מחוז תל אביב נאלצה לחזור מכתב אישום שהיא הגישה נגד חשוד בעבירות מין בשני קטינים, וזאת לאחר שמצלמות האבטחה שהיו יכולות לתעד את המעשים לא נאספו, כך דיווח היום (חמישי) לראשונה גיא פלג בחדשות 2. על פי הדיווח, לפני שלושה חודשים הגישו שני קטינים, בני 9 ו-14 תלונה על כך שהותקפו מינית בעת ששהו בפארק "ימית 2000", והמשטרה פתחה בחקירת המקרה.



כחלק מפעולות החקירה, אספה המשטרה את תיעוד מצלמות האבטחה של שירותי פארק המים, אך לא את התיעוד של המצלמות שכיסו את בריכת הפארק, היכן שנעשו העבירות, לכאורה. כאשר ביקשו עורכי דינו של הנאשם את התיעוד, התברר שמפאת הזמן שעבר, נמחקו ההקלטות, ולכן נאלצו בפרקליטות להודיע לבית המשפט כי הם חוזרים מכתב האישום, והנאשם כאמור, זוכה מחמת ספק. 



ההחלטה על ביטול כתב האישום
ההחלטה על ביטול כתב האישום



עורך דינו של המזוכה, עו"ד בועז קניג, אמר: "אנחנו נכנסנו לתמונה וביקשנו מהפרקליטות לתפוס את מצלמות האבטחה שלכאורה תיעדו את האירוע, עד שהמשטרה הגיעה ל'ימית 2000' עוברת תקופה של מספר שבועות, ואותם סרטים נמחקו אנחנו באנו בטרוניה גם לבית המשפט וגם לפרקליטות ולשמחתי הרבה הפרקליטות קיבלה את הטענות שלנו אחת לאחת והסכימה לביטול כתב האישום נגד הנאשם".



מהמשטרה נמסר כי: "לאור הרגישות בתיק הזה, החקירה לוותה לכל אורכה על ידי פרקליטה מלווה מטעם פרקליטות מחוז תל אביב וביצעו בה כלל פעולות החקירה אשר נדרשו על ידי הפרקליטה. לאחר גיבוש כלל הראיות ובחינתן, הוחלט על ידי הפרקליטות להגיש כתב אישום, משטרת ישראל תבחן את ההחלטה לעומקה ותלמד אותה".