אליה קדוש, הצעירה הנאשמת במעורבות בתקיפת מאבטחים בבית החולים איכילוב ובעבירות נוספות של תקיפה ואיומים כשירה לעמוד לדין – כך קבע לאחרונה הפסיכיאטר המחוזי, בחוות דעת שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. קדוש שוהה בשבועות האחרונים בבית החולים הפסיכיאטרי אברבנאל בבת ים לצורך הסתכלות בהוראת בית המשפט והיום (שני) תבקש הפרקליטות להאריך את מעצרה, לאחר שהפרה לכאורה את תנאי מעצר הבית שהוטלו עליה.



אתמול הוגש נגד קדוש כתב אישום מתוקן, בו היא נאשמת גם בתקיפת נהג מונית וכן שוטר ששמר עליה באברבנאל. נטען בו כי ב-11 באוקטובר, ביקרה קדוש חברה ביהוד, בניגוד לתנאי שחרורה. לפנות ערב יצאה במונית לבית החולים וולפסון בחולון. הנהג המונית לה שעלות הנסיעה 110 שקל, אך בתומה סירבה קדוש לשלם. הנהג יצא בעקבותיה ולאחר דין ודברים, שכלל גידופים הדדיים, סטרה קדוש בחוזקה על לחיו ואמרה": "כדאי לך לזוז מפה כי אני כולי עצבים, אני אשבור לך את הפנים....אם תיגע בי אני מפוצצת אותך, יושבת עליך שבעה..."


תקיפת מאבטחים באיכילוב

לפי אישום נוסף, כמה ימים לאחר מכן, הוצב שוטר בבית חולים אברבנאל כדי להשגיח על קדוש, שמאושפזת בהוראת בית המשפט. קדוש מנעה ממטופלת אחרת לעזוב את חדרה. השוטר ניסה להרחיקה מהדלת ואז החלה קדוש לתקוף אותו, הכתה אותו, בעטה בו וניסתה לנשוך אותו. עוד נטען כי היא שפכה על השוטר תכולתו של בקבוק שתייה אשר היה בסמוך אליהם.



קדוש מואשמת גם באיומים ובתקיפת שוטרים באירוע שהתרחש באיכילוב ותועד במצלמות אבטחה בספטמבר האחרון. על פי כתב האישום, בשעה 1:00 בערך הגיעה, מלווה בחברה, לבית החולים. במהלך שהותה במיון החלה לגדף ולצעוק על הצוות הרפואי. אחד המאבטחים הרחיק אותה מהמקום. בתגובה היא איימה על הצוות הרפואי. בהמשך הלילה הגיעו למקום חבריה, אשר תקפו מאבטחים.



קדוש מואשמת בכך שאיימה וקיללה שוטרת שביקשה לעכבה. כאשר ביקשו לאזוק אותה תקפה קדוש את השוטרת, תחילה באמצעות שתי מכות אגרוף לכיוון פניה ולאחר מכן החלה לנשוך, לשרוט את השוטרת בפניה ולירוק עליה. בהמשך ניסתה קדוש גם לתקוף את השוטרים באמצעות בעיטות עד שנאזקה ברגליה.