בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע היום (חמישי) את "האופנובק 2", גבי קורסונסקי מראשון לציון, ברצח המאבטח יניב אנגלר ז"ל וב-14 מקרי שוד. על פי כתב האישום הוא רצח בשנת 2011 את אנגלר, מאבטח בסניף בנק הפועלים בבאר יעקב לאחר שניסה למנוע מקורסונסקי להיכנס עם קסדה וזה ירה בו מטווח קצר למוות. 


משפחת הנרצח בשוד האופנובנק
לאחר מתן הכרעת הדין מסרו הפרקליטים, עוה"ד אלון טנקג'י וחגית זכאי- סלע מפרקליטות מחוז מרכז: "בית המשפט הרשיע היום את גבי קורסונסקי בסדרה של מעשי שוד מזוין בסניפי בנק וברצח במהלך ביצוע אחד ממעשי שוד. מדובר בשודד סדרתי אשר פעם אחר פעם הגיע לסניפי בנק באזור תל אביב והמרכז וביצע בהם מעשי שוד. הנאשם הטיל את אימתו על האזור עד שלאחר חקירה מאומצת ומורכבת נתפס בעת ביצוע שוד בנס ציונה. בהכרעת הדין אימץ בית המשפט את עמדת הפרקליטות וקבע כי הנאשם הוא אותו שודד אשר רצח את יניב אנגלר ז"ל, מאבטח שכל חטאו היה שניסה למנוע מהנאשם מלהיכנס לסניף בנק ולשדוד אותו. אנו מקווים כי ההרשעה היום תביא מעט מזור למשפחתו".

עו"ד ליאור שטלצר שמייצג את גבי קורסונסקי מטעם הסניגוריה הציבורית: "מר קורסונסקי טוען גם היום, בדיוק כפי שטען לכל אורך הדרך כי הוא אינו השודד הסדרתי המכונה אופנובנק. מיד אחרי מעצרו הודה בביצוע שני מעשי שוד בלבד, שיחזר אותם ושיתף פעולה באופן מלא, אך הכחיש בתוקף כי ביצע מעשי שוד נוספים.

הראיות כנגד קורסונסקי התבססו על ראיות נסיבתיות המייחסות לו את כל מעשי שוד הבנקים הלא מפוענחים מהעשור האחרון, מבלי שנמצאה כל ראיה ישירה שקושרת אותו לאחד מהם. בית המשפט קיבל את טענתנו כי מרבית מעשי השוד כלל לא בוצעו עם נשק חי, אך יחד עם זאת בחר להרשיע את מר קורסונסקי. אנו נלמד את הכרעת הדין לעומק ונשקול את המשך צעדנו".

"האופנובנק" המקורי, רוני ליבוביץ, התפרסם בשנת 1989 כששדד 22 סניפי בנקים ברחבי הארץ.