"גברתי תסתום את הפה", כך אמר היום בבוטות שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, לעורכת דין שטענה באולמו. עורכת הדין המדוברת זועמת על ההתנהלות וטוענת כי מדובר בעבירה על כללי האתיקה של השופטים. מדובר בדיון שהתקיים היום בבית המשפט העליון, בערר שהגישה עורכת הדין טלי גוטליב על מגבלות שהוטלו על אסיר משוחרר בפיקוח. הדיון התנהל על ידי השופט מזוז כדן יחיד והתקיים בדלתיים סגורות.



בשלב מסוים פנתה עורכת הדין לשופט ואמרה: "אני מבקשת ברשות לומר משהו". "גברתי לא תדבר כעת. אני מנהל את הדיון", ענה השופט מזוז. "אני לא מבינה. אני באה לאדוני ברע?" שאלה עורכת הדין גוטליב בתגובה. "גברתי תסתום את הפה", השיב לה מזוז. "לא אעבור על כך בשתיקה", אמרה בתגובה גוטליב. "אני נמצאת בבית המשפט העליון וסמל המדינה מופיע מעל ראשו של אדוני".



"בסך הכל עשיתי את עבודתי", הוסיפה עורכת הדין גוטליב למעריב. "לצערי הרב אפילו לא נעלבתי, אלא חשתי בוז. שופט בישראל שמרשה לעצמו לנצל את כוח השררה שלו כדי לדבר לעורך דין בשפת רחוב בוטה, חוטא לכללי האתיקה שלו כשופט". מזוז הוא לשעבר היועץ המשפטי לממשלה, בשנים 2004 עד 2010. הוא מכהן כשופט בבית משפט העליון מנובמבר 2014.



מהנהלת בתי המשפט טרם נמסרה תגובה.