לאחר מתח גדול בו שרו בימים האחרונים ומאז הודעת ועדת השחרורים על אפשרות שחרורו של רוצח בנם, קיוותה משפחתו של ירדן אורון ז"ל כי השופט יכריע ויקבל את הערעור לשחרר את צבי גור לחופשי. אחיו של אורון, רועי, אשר נמצא בחו"ל, סיפר בראיון מיוחד ל"מעריב אונליין" על מה שעבר בימים האחרונים עליו ועל אחיו, וגם על אמו. 



"אין ספק, היתה התרגשות רבה ותחושה של אנחת רווחה. אנחנו מרגישים הקלה רבה. ירדה לנו אבן ענקית מהלב, אפשר להגדיר את זה כמשאית שירדה לנו מהלב. נעשה פה צדק", אמר בהתרגשות אחיו של אורון, רועי, "הנשיא עזר ויצמן קצב בזמנו את עונשו של הרוצח ל-45 שנים, ואנחנו רוצים שהוא ירצה את מלוא העונש ויישב בכלא עד שנת 2025. הימים האחרונים היו קשים על המשפחה לנוכח אפשרות השחרור.



"היינו במתח נוראי, כל הזמן. אמא שלי היא אישה גיבורה שהצליחה לעמוד בכל זה", סיפר. עוד ציין כי מאז הרצח המזעזע של אחיו, לפני 37 שנים, בני המשפחה חיים את הסיפור הזה על בסיס יומי: "אנחנו כל יום חיים את זה ונסחוב את הסיפור הזה עד יום מותנו. לא תמיד מצליחים אבל חייבים להמשיך לחיות ולהתמודד. אנחנו מודים לבית המשפט על הצדק שנעשה", הוסיף. בני המשפחה הביעו תקווה כי כעת הם יוכלו להמשיך בחייהם וכי הנושא לא יעלה בקרוב על סדר היום.



צבי גור נידון בשנת 1980 למאסר עולם בגין עבירת הרצח בה הורשע. כמו כן, הוא נידון לעונשים נלווים שהסתכמו ב-34 שנות מאסר, בגין הרשעתו בעבירות נוספות ובהן שתי עבירות חטיפה ועבירת סחיטה באיומים. עונשים אלה הוטלו בחופף לעונש מאסר העולם שהוטל עליו. בשנת 1999 נקצב עונשו ל-45 שנים, כך שהוא צפוי לסיים את מאסרו בחודש יוני 2025, היינו נותרו לו עוד כמעט שמונה שנות מאסר. מועד תקופת שני שליש מאסרו של האסיר חלף כבר בינואר 2010.



לאחר דיון שנערך היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בלוד, בנוגע לערעור פרקליטות המדינה על שחרורו המוקדם צבי גור, שרצח את הילד אורון ירדן לפני 37 שנים, נפסק כי בניגוד להחלטת הוועדה, הרוצח לא ישוחרר מהכלא. השופט בתיק, אברהם טל מסר את החלטת בית המשפט ללא נימוקים נוספים.  הדיון נערך בעקבות עתירת הפרקליטות לבית המשפט המחוזי מרכז נגד החלטת ועדת השחרורים, אשר הורתה על שחרורו על-תנאי של גור. בעתירה התבקש בית המשפט לקבוע כי גור לא ישוחרר שחרור מוקדם ממאסרו.
סנגורו של גור אמר לאחר הפסיקה כי בכוונתו להגיש ערעור על ההחלטה לא לשחררו. הסנגור ביקש מבית המשפט לתת החלטה כי גור יוכל לפנות לוועדת השחרורים פעם נוספת מוקדם יותר ממה שמתיר החוק, דבר אליו התנגדה הפרקליטות. בית המשפט קבע עוד, כי הרוצח גור יחזור לאגף רגיל בכלא ולא ימשיך לשהות באגף המיועד לאסירים המשתחררים. 
"אני מאד תמה על מה שאמר בית המשפט נגד שחרור מי שמרצה 30 שנה, "אמר עו"ד אלון שמייצג את גור, "המשמעות לגביו הרת אסון. הוא נמצא שבע שנים באגף השיקום והמשמעות היא שהוא יוצא מהאגף. מדובר באסון".