שופט בית משפט השלום בירושלים דוד שאול גבאי ריכטר האריך בשבעה ימים את מעצרה של פרקליטה צעירה במחוז ירושלים החשודה במעורבות בביצוע הונאה בהיקפים הנאמדים במיליוני שקלים כל זאת במסגרת חברת ליסינג בבעלותו של בן זוגה לשעבר.

בשעות הבוקר חשפו חוקרי מחלק ההונאה בימ"ר מחוז ירושלים במשטרה פרשת הונאה רחבת היקף במהלכה נעצרו שמונה חשודים ובכללם בן זוגה של החשוד שמעצרו הוארך בעשרה ימים.

על פי החשד נהגו עובדיה הבכירים של חברת הליסינג לגבות סכומי כסף מלקוחות לכאורה תמורת רכישת רכבים חדשים אולם ביום הפירעון לא מסרו ללקוחות את הרכבים שהזמינו וגם לא השיבו את הכספים חזרה. במשטרה הצטבר מספר רב של תלונות מלקוחות שנפלו בפח שטמנו להם בכירי אותה חברה ובתום חקירה סמויה הוחלט לבצע מעצרים.

אלא שהדרמה בפרשה התחוללה בשעות הצהריים שעה שלפרקליטות מחוז ירושלים הגיעו בלשי המשטרה שערכו חיפוש במשרדה של הפרקליטה הצעירה שעברה את המכרז במקום עבודתה אך לפני מספר חודשים.

הפרקליטה שנעצרה חשודה כי ידעה על מעשי ההונאה והנוכלות של בן זוגה היא אף קיבלה לידיה כספים מהלקוחות ומילאה לכאורה תפקיד מרכזי, כך טוענים במשטרה בפרשת ההונאה. הפרקליטה פרצה בבכי בבית המשפט סיפרה כי התחתנה צעירה לאחר שהסתנוורה מהחשוד אולם כשעברה את המכרז בפרקליטות חשה גאווה גדולה והיא פרקליטה מוערכת לטענתה.

השופט גבאי ריכטר, התרשם מחומרי החקירה וציין בהחלטתו להאריך את מעצרה בשבעה ימים כי. "עולה מחומרי החקירה שהוצגו לי כי המבקשת נטלה חלק פעיל ומרכזי ב'מפעל ההונאה ' שיזם ככל הנראה גרושה של החשודה". גם בית המשפט התרשם שהחשודה מילאה תפקיד מרכזי ומשמעותי בפרשת ההונאה ולכן החליט להאריך את מעצרה בשבעה ימים.