שלוש שנות מאסר נגזרו היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים על ילמה טמוראדה, מטפלת סיעודית אזרחית הפיליפינים, שהורשעה בהתעללות ובתקיפה של מטופלת בת 16 הסובלת משיתוק מוחין. עוד נגזר עליה לשלם פיצויים למתלוננת, בסכום של 200 אלף שקלים. "לא להאמין כי כך ניתן להתעלל, התעללות מרושעת, חסרת לב", כתב השופט, רפי כרמלי, בגזר הדין. הוא לא נענה לבקשתה של הנאשמת להקל עמה, בשל העובדה שהפכה לאם לאחרונה ובשל נסיבות חייה הקשות.



השופט לא חסך מילים קשות בתיאור מעשיה של טמוראדה, שתועדו בווידאו: "הצפייה במעשים קשה באופן קיצוני. הקטינה שוכבת על מיטתה, הנאשמת יושבת לצידה וקמה וחוזרת ויושבת, ותוך כדי כך ובמהלך שהותה לצידה של הקטינה, הנה פוגעת בה עשרות פעמים, מכות חוזרות ונשנות באיבר מינה של הקטינה, לעיתים כמה מכות ברצף, סטירות, אגרופים, השלכת צעצועים, מחזה מחריד מאין כמוהו. המעשים מהווים התעללות לשם התעללות. עוד ועוד מכות".



"התעללות רציפה במשך שעתיים"


עוד כתב השופט כי "המעשים נעשים בחוסר רגש, חוסר מעצור רגשי, חוסר חמלה, רצון לגרום סבל לשמו, והלב נכמר על הקטינה. הנאשמת אטומה לחלוטין לתגובות חוסר האונים של הקטינה. לראות ולא להאמין כי כך ניתן להתעלל , התעללות מרושעת, חסרת לב. המעשים של הנאשמת פגעו בערך הבסיסי של חיי אדם, חיי ה וכבודה ושלמות גופה של קטינה חסרת ישע. הנאשמת שלטה במעשיה, הייתה ערה להם וביצעה אותם בקור רוח".



במשך כעשר שנים הועסקה טמוראדה בטיפול בנערה, שלוקה, לצד שיתוק המוחין, בעיוורון, אפילפסיה, פיגור שכלי ומרותקת לכיסא גלגלים. מכתב האישום נגדה עלה כי הנאשמת התעללה ותקפה אותה, בעוד הנערה שוכבת במיטתה, חסרת אונים. "הנאשמת התעללה בקטינה באופן רציף במשך כשעתיים ורבע והמעשים נעשו בתדירות של דקות בודדות, לעיתים שניות בודדות בין אקט אלים אחד למשנהו, כשבעים פעמים", נכתב בכתב האישום.



מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר בתגובה כי "העונש משקף את הסלידה ושאט הנפש של בית המשפט ממעשיה של הנאשמת ומבקש להעביר מסר מרתיע כלפי מי שפוגע בחסרי ישע״.