פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר כי היא חוזרת בה מכתב אישום בגין עבירות מין שהוגש נגד רב שעבד בבית ספר, נגדו נטען, על סמך חומר הראיות שהיה בפני הפרקליטות לפני כשנה, כי הוא פגע מינית בתלמידה, שש שנים לפני מועד הגשת התלונה בעניינו.



מאז הגשת כתב האישום חלה התפתחות ראיתית בגרסת המתלוננת, אשר חייבה בחינה מחודשת של כלל הראיות בתיק. לאחר בחינת חומר הראיות באופן מקיף ויסודי כולל שיחות ומפגש עם המתלוננת, הגיעה הפרקליטות לכלל מסקנה כי כלל הראיות בתיק אינן מבססות סיכוי סביר להרשעת הנאשם ברמה הנדרשת בהליך הפלילי.



מהפרקליטות נמסר כי "מתוך הבנת הקושי לדווח ולהתלונן על פגיעה מינית, המאפיינים הייחודיים של הפגיעה והקושי להוכיח עבירות אלה ברף הנדרש בהליך הפלילי, נוקטת הפרקליטות בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להביא לדין את הפוגעים ולמיצוי הדין עימם כל זאת תוך שמירה על הגינות ההליך הפלילי. עם זאת המאבק הכולל בתופעה הקשה, אינו פוטר את הפרקליטות מבחינת כל תיק לגופו, תוך שמירה על הסטנדרטים המקצועיים להם היא מחויבת ועל הגינות ההליך הפלילי".



עוד נטען בתגובה כי "חובתה של התביעה הנה לנסות להגיע לחקר האמת, ולבדוק בכל עת ובכל שלב בהליך הפלילי את מצב הראיות ואת עוצמתן, וכך נהגה פרקליטות מחוז ירושלים גם במקרה הזה. משהגיעה התביעה לכלל מסקנה כי לא ניתן להוכיח את ביצוע העבירות ברף הנדרש בהליך הפלילי, פנתה התביעה מיוזמתה לבית המשפט והודיעה על חזרה מהאישום שיוחס לו. ההחלטה התקבלה לאחר שהובאה לידיעת המתלוננת ובא כוחה, ולאחר שנשמעה עמדתם".