צעירה בת 27 הורשעה היום (רביעי) בבית המשפט השלום בתל אביב, בכך שהעלילה על נער בן 16 כי אנס אותה ברחוב. היא נידונה למאסר על תנאי ופיצויים לנער בסכום של 5,000 שקל. הצעירה הודתה כי בדתה את סיפור האונס מלבה מכיוון שחששה מתגובתם של הוריה על אובדן מכשיר הטלפון הנייד שלה. הפרקליטות הגיעה עמה להסדר טיעון, במסגרתו נגזר עליה העונש.



על פי כתב האישום שהוגש נגדה, במרץ 2016 איבדה הצעירה את מכשיר הטלפון הנייד שלה. בשל חששה מכעסם של הוריה, היא החליטה לבדות מלבה סיפור לפיו באותו היום, לפנות בוקר, היא נאנסה על ידי אדם שאינה מכירה ברחוב חסידי האומות בתל אביב. הצעירה הגישה תלונה כוזבת במשטרת מרחב יפתח, לפיה בסיום המעשה, האנס גנב את הטלפון הנייד שלה, יחד עם ארנקה.



המשטרה פתחה בחקירה, שהעלתה כי המכשיר נמצא ברשותו של נער בן 16. הוא נעצר ומבלה ארבעה ימים במעצר ובחקירות אינטנסיביות. גם אביו נחקר ביחד עמו. במהלך חקירותיו הכחיש הנער מכל וכל שאנס את הצעירה או שהכיר אותה. הוא טען כי את המכשיר הוא רכש מאדם אחר.



למרבה מזלו, לאחר ארבע ימים שבהם היה עצור, הודתה הצעירה כי בדתה את סיפור האונס מלבה, הנער שוחרר והתיק נסגר מחוסר אשמה. בפרקליטות מחוז תל אביב החליטו להגיש נגדה כתב אישום בגין ידיעות כוזבות בעבירת פשע ושיבוש מהלכי משפט. באותה תקופה עדכן פרקליט המדינה, שי ניצן, הנחיה להגביר אכיפה בעבירות של תלונות שווא ובעבירות של עדות כוזבת או שקרית.



"מדובר בתיק חמור"



היום הוצג בבית המשפט הסדר הטיעון שחתמה הפרקליטות עם הנאשמת. "אין ספק שמדובר בתיק חמור, במיוחד בעת הזו", ציינה התובעת, עורכת הדין מורג לנגנטל, בהתייחס לגל החשיפות של תקיפות מיניות. "חשוב לנו שיצא מסר ברור שלא נצא בסלחנות כלפי תיקים כאלה".



עם זאת נימקה הפרקליטה את ההסדר הטיעון בהיעדר עבר פלילי של הצעירה ובמצבה הנפשי הקשה, כפי שעולה מחוות דעת פסיכיאטרית שהוגשה בעניינה. כן ציינה את הסכמת אמו של הנער להסדר הטיעון. השופט, צחי עוזיאל, קיבל את ההסדר. "אין צורך להכביר מילים אודות הפגיעה בקטין שנחקר בעבירה כה חמורה", ציין בהחלטתו.



סנגוריתה של הנאשמת, עורכת הדין ליאת לוינסון, שייצגה אותה מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרה: "המדובר בצעירה במצב משפחתי ונפשי מורכב. לאור התנהלות המשטרה והפגיעה הקשה בזכויותיה, כמו גם מצבה הנפשי, קיבל בית המשפט את הסדר הטיעון והורה על ענישה מקלה. האישה הביעה צער עמוק אודות הפרשיה ומצויה בניסיון לשיקום חייה מאז ועד היום".