הרשות הפלסטינית ומבצעי פיגוע ירי שבו נרצחו שלושה ישראלים בשנת 2001 יפצו את משפחות הקורבנות בסכום של 62 מיליון שקלים - כך פסק בשבוע שעבר בית המשפט המחוזי בירושלים. מדובר בהמשך להחלטה של בית המשפט משנת 2014, לפיה הן המבצעים אחראיים בנזיקין והן הרשות הפלסטינית, הן כמשדלים ומסייעים לביצוע הפיגוע, והן ברשלנות, עקב אספקת הנשק ששימש לביצוע הפיגוע והמימון של מבצעי הפיגוע. השופט התחשב במכתבים שכתבו יתומות הפיגוע לאורך השנים ביום השנה לרצח הוריהן. 
מדובר בפיגוע ירי קשה שהיה בתחילת האינתיפאדה, במוצאי שבת בינואר 2001. התובעים נסעו ברכב, בכביש 443, בשובם מטיול באילת לביתם במרכז הארץ. רכב שבו נהגו המפגעים, אחמד טאלב מוצטפא ברגותי, מחמד רחמאן סאלם מצלח, חוסאם עקל רג'ב שחאדה, הייתם אלמותפק חמדאן, פארס צאדק מחמד ע'אנם ועלי עליאן, נצמד לרכבם והמפגעים ירו והרגו את שלושה המבוגרים שהיו ברכב, שרון בן-שלום, בעלה, יניב בן שלום ואחיה של שרון, דורון סוורי. שתי התינוקות שהיו ברכב, אפרת בן שלום ושחר בן שלום, ניצלו בכך שאימן, שרון, סוככה עליהן בגופה ונורתה בגבה. שתי היתומות גודלו מאז על ידי אחות אמם ובעלה.
"דורון ז"ל הבין כי עליו למלט את משפחתו מאימת המוות", כתב השופט, משה דרורי, בפסק הדין. "שרון חרדה לגורל בנותיה, והיא גוננה עליהן בגופה, בכדי להצילן, ובכך היוותה 'מגן חי' לבנותיה. גם יניב בר שלום ז"ל הבין את הסיטואציה אליה נקלע וסביר להניח כי גם הוא עבר רגעים של בהלת מוות". בפסק הדין נפרסה התמונה המלאה של הנזקים הפיזיים והנפשיים של כל קרובי המשפחה כולל ההורים של הנרצחים. נוגעים ללב היו מכתביהן של היתומות לאורך כל השנים ביום השנה לרצח הוריהן. 

בקביעת גובה הפיצוי הביא בחשבון בית המשפט שיקולים רבים, ולבסוף קבע כי יש מקום להטלת פיצויים עונשיים בסך של 10 מיליון שקלים לכל אחד מן העיזבונות של שלושת הנרצחים, שישה מיליון לכל אחת מהיתומות וחמישה מיליון שקלים לכל אחד מההורים של הנרצחים. לא התקבלה טענת התובעים לפיה יש מקום לחייב פיצויים ברמה של מאות מיליוני דולרים כפי שפסקו בתי המשפט בארצות הברית, לאור ההבדל בין ישראל וארה"ב בתחום פיצויי הנזיקין.
עוד נקבע כי מתוך סך 62 מיליון השקלים שנפסקו תשלם הרשות הפלסטינית 40 אחוז ומבצעי הפיגוע ישלמו 60 אחוז. כמו כן נקבע כי הנתבעים ישלמו את שכר טרחת עורכי הדין של התובעים והוצאותיהם המשפטיות.