בית המשפט המחוזי בתל אביב שחרר הבוקר (שני) את אליה קדוש, החשודה במעורבות באירוע תקיפת מאבטחים בבית החולים איכילוב ב-28 בספטמבר השנה, למעצר בפיקוח אלקטרוני בבית סבתה, עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה, כאשר הפיקוח עליה יתבצע על ידי סבתה ודודתה של קדוש. ההחלטה התקבלה בהסכמת שני הצדדים ולאחר שהשופט, יוסי טופף, עיין בהמלצת שרות המבחן, לשחררה לחלופת מעצר.



תקיפת מאבטחים באיכילוב

כזכור, שמה של קדוש עלה לכותרות לראשונה ב-28 בספטמבר, אז הייתה מעורבת, כאמור, באירוע תקיפת מאבטחים בבית החולים איכילוב. על פי כתב האישום, בשעה 1:00 בערך הגיעה קדוש, מלווה בחברה, רוסלן מיסייב, לבית החולים, לצורך קבלת טיפול רפואי. במהלך שהותה במיון החלה לגדף ולצעוק על הצוות הרפואי. אחד המאבטחים הרחיק את קדוש מדלפק המיון.



בעוד המאבטח אוחז בה, פנתה קדוש אל מיסייב ואמרה לו :"למה אתה לא מחזיר לו? אם בעלי היה פה הוא היה מפרק אותם", וכן איימה על הצוות הרפואי והמאבטחים באומרה: "חכו מה יהיה לכם כשבעלי יגיע לפה". בסמוך לשעה 3:00 הגיעו ארבעת הנאשמים הנוספים אל בית החולים. לאחר שאיתרו את המאבטח בכניסה, צעק לעברו אמויאל ואף איים על המאבטח באומרו: "אני השטן שלך, חכה חכה, לא מול המצלמות, אני אתפוס אותך בחוץ". מיד לאחר מכן, נכנסו ארבעת הנאשמים ואמויאל לחדר המיון, כשאותו מאבטח ושני מאבטחים נוספים הולכים בעקבותיהם. אז, החלו הנאשמים לתקוף את המאבטח מכל עבר, חבטו בראשו ומאחורי גבו ומשנפל אל הארץ בעטו בפניו ובחלקי גופו.



בד בבד, הכו החמישה את שני המאבטחים הנוספים באגרופים ובבעיטות. מאבטח אחר אשר הגיע במטרה לסייע לחבריו, מצא עצמו מותקף אף הוא במכת אגרוף בפניו. לאחר מכן החלו החמישה להימלט אל רכבם, ואחד המאבטחים ניסה למנוע מיוספוב להיכנס אל הרכב. אז יצאו השאר מהרכב ותקפו את המאבטח בחוזקה וללא רחם, תוך שהצמידו את גופו אל קיר סמוך וחבטו בו, שוב ושוב, בכל חלקי גופו. בשלב מסוים נמלטו החמישה מהמקום באמצעות הרכב