פרקליט המדינה שי ניצן התייחס היום (שלישי) לחקירת פרשת הצוללות ולחקירה אפשרית של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "גם היום היועמ"ש לא הורה על פתיחה בחקירה נגד ראש הממשלה. אין חומר ראיות שהצדיק חקירה כזו. אם יהיה הציבור ידע". לגבי האפשרות שנתניהו יזומן לעדות, אמר ניצן, שדיבר בכנס אילת לעיתונות, כי "אם נסבור שצריך בפרשה הזו או באחרת לגבות עדות מראש הממשלה ודאי שנעשה את זה. לא נוהגים להודיע מראש מי הולך להיחקר ומי לא". 



על חקירת תיק 1000, הידוע כפרשת המתנות, אמר ניצן כי "מדובר בתיק לא פשוט, יש שאלות ראייתיות שתפקידנו לברר, חקירות שהן גם מעבר לים זה דבר מורכב .אנחנו בשלב מתקדם, רה"מ נחקר שש פעמים ואם נחקר שש פעמים היה מה לשאול בכל הפעמים האלו. הוא עוד ייחקר, אבל אנחנו בשלבים מתקדמים. יש עוד דברים שצריך לברר".



פרקליט המדינה שי ניצן בכנס אילת לעיתונות. צילום: אודי פורטל
פרקליט המדינה שי ניצן בכנס אילת לעיתונות. צילום: אודי פורטל



על הדיווחים לפיהם הפרקליטות הציעה עסקה לשחקן משה איבגי, אמר ניצן: "אני לא יכול להתייחס כמובן למה שעלה בשימוע. אני בוודאי יכול לומר שהפרקליטות לא הציעה שום הצעה כזו, לא הציעה לאיבגי הסדר מותנה. קודם כל אנחנו צריכים לקבל החלטה אם יש מקום להגיש כתב אישום, בשביל זה התקיים שימוע".



מלבד זאת, ניצן התייחס גם ל"חוק ההמלצות". לדבריו, מדובר בחוק בעייתי ומיותר, שיפגע בעבודת הפרקליטות. "אם הייתי מבין מה מטרת החוק, איזה אינטרס ציבורי הוא משרת, דיינו, אבל לצערי הנושא הזה הוא באמת בעייתי וחשבתי שראוי שנגיד את עמדתנו בקול צלול וברור", אמר.

לדברי ניצן, כל עוד היה מדובר במניעת פרסום של המלצות המשטרה ניתן לנהל על זה דיון ציבורי. "במקרה הזה זכות הציבור לדעת עומדת מול מניעת הפגיעה בפרטיות. אבל לבוא עם חוק שאומר שאסור להעביר בכלל את עמדת המשטרה -  חשבתי שזה מיותר". 
ניצן הודה שהחוק רוכך בעקבות עמדת הפרקליטות והיועמ"ש, אבל לדעתו, גם במתכונות הנוכחית עדיין יש בעייתיות בסוגיה של העברת המלצת המשטרה. אני חושב שלא צריך את זה. "החוקרים הם שותפינו בנושא אכיפת החוק. הם חוקרים ויש להם עמדה. אני לא חייב לקבל אותה ובהרבה מאוד מקרים הפרקליטות לא מקבלת את עמדת המשטרה, אבל להשתיק אותם? מה זאת ההשתקה הזאת? אנחנו צריכים לקבל את הכלים המיטביים כדי שנוכל למלא את תפקידנו באמונה וחס וחלילה שאני אגיש כתב אישום נגד אדם שלא ראוי להגיש נגדו כתב אישום".

המראין, אביעד גליקמן מחדשות עשר, שאל את ניצן האם העובדה שמקדם חוק ההמלצות, ח"כ דוד ביטן, חשוד בפלילים אינה בעייתית. ניצן ענה כי "אני חושב שצריך לדון בהצעת החוק לגופה, ואת זה אמרתי".