המיליארדר ג'יימס פאקר מסר עדות בפרשת המתנות אחרי תקופה ארוכה בה ניסתה המשטרה לגבות את עדותו, כך דווח אמש העיתונאי גיא פלג ממהדורת 'החדשות', שחשף היום (חמישי) ב-103FM את הפרטים וסיפר: "פאקר מסר עדות פתוחה שלשום, הייתה מחשבה במשטרה לחקור אותו כחשוד כפי שחקרו את מילצ'ן אך לבסוף הוחלט לגבות ממנו עדות פתוחה בלבד. את העדות גבו ממנו חוקרים אוסטרליים אך את השאלות העבירו להם חוקרי 433 ששהו באוסטרליה באותה עת".

פלג התייחס להדס קליין, העוזרת של מילצ'ן וסיפר: "קליין היא הנציגה של ארנון מילצ'ן בישראל. על פי עדותה ועל פי עדותו של מילצ'ן אלו היו מתנות שהפכו לדרישות של הזוג נתניהו לצורכי אספקה קבועה. למילצ'ן נמאס לשאת בהוצאות של הסכומים המשמעותיים הללו ולכן על פי העדות שמסרה קליין, המייצגת גם את פאקר בישראל, הוחלט לחלק את ההוצאות בעבור המתנות בין שני המיליארדרים".


 

"אנחנו נמצאים בסוף שלבי החקירה", טען פלג והוסיף:"מערכת האכיפה לוקחת בחשבון שלא מן הנמנע שהעד פאקר יצטרך להופיע למשפט במידה ויוגש כתב אישום. צריך לזכור שאם הוא לא יגיע למשפט במידה ויקראו לו, הוא יוכל להעיד באמצעות שיחת וידאו אך יחויב להתייצב ולענות על השאלות".
על החקירות העתידיות של ראש הממשלה הוסיף: "ראש הממשלה צפוי להיחקר עוד כמה פעמים בנוגע לפרשות 1,000 ו-2,000. למיטב ידעתי ישנה התלבטות בין אם לחקור את נתניהו פעם או פעמיים. הדברים דינמיים, כל חקירה מולידה תשובות שיכולות להוביל לחקירות נוספות. בשורה התחתונה החקירות קרובות לסיומם".
על פרשת הצוללות אמר פלג: "בכדי לפתוח בחקירה כנגד אדם צריך שיהיה חשד סביר לביצוע העבירה. עד עכשיו החקירה הזו כפי שכולנו מבינים אינה נגררת, מוצעות עסקאות לעדי מדינה על מנת לחשוף את האמת, שולחים חוקרים לכל קצוות הגלובוס לאיסוף מידע ואין חשד כנגד ראש הממשלה בפרשה לעת עתה".
עריכה: איתמר זיגלמן