היועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין אביחי מנדלבליט, הורה היום (ראשון) על סגירת התיק נגד חבר הכנסת ניסן סלומינסקי, אשר נטען כי בעבר ביצע עבירות מין, אותן הכחיש לאורך כל הדרך. כזכור, בסוף שנת 2016 פורסמו ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת פרסומים על אודות עבירות מין כלפי נשים אשר יוחסו, לפי הנטען, לחבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי. הורה היועץ המשפטי לממשלה, על דעת פרקליט המדינה וראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, לבדוק את הטענות העולות מהפרסומים.



על פי הבדיקה שנערכה, נשים מהמגזר הדתי טענו כי ניסה לנשק אותן במהלך היום, ולטענת המשטרה, היא פעלה על מנת לאתר את הנשים שנפגעו על פי הטענות כאמור, ולברר את נכונותן למסור תלונה במשטרה. רק שתי נשים, מתוך כלל הנשים שאותרו ושאליהן פנתה המשטרה, במסגרת הבדיקה, הביעו נכונותן למסור עדות ונגבתה מהן תלונה נגד חבר הכנסת סלומיאנסקי. נשים אחרות שאותרו, סירבו בתוקף למסור עדות.



"מדובר היה בחיבוק תמים"



בהודעה נכתב כי "במסגרת החקירה, לצורך בירור פרטי התלונה עד תום, נדרשו מספר השלמות עובדתיות מהאישה שהגישה את התלונה, ועל כן היא זומנה למסירת עדות נוספת במשטרה, אלא שהיא לא הגיעה. בד בבד, נחקר חבר הכנסת סלומיאנסקי, כחשוד בעבירות של הטרדה מינית ומעשה מגונה. חבר הכנסת הכחיש כל טענה למעשה שיש בו כוונה מינית, ובפרט הכחיש כי ניסה לנשק את המתלוננת בפיה והצמידה ממושכות אליו בחיבוק. הוא טען כי הוא ממעט לחבק נשים. כמו כן, הסביר שחיבוקים ידידותיים הם בגדר הנהוג והמקובל בכנסת ושהוא עצמו אדם חם ולבבי, כך שככל שחיבק את אותן נשים. על פי טענתו, מדובר היה בחיבוק תמים.



"הצורך בגביית עדות נוספת מב.ב גבר לאור גרסת חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי. לפיכך, מאז מועד ההחלטה על הפתיחה בחקירה ועד לאחרונה, ביקשה משטרת ישראל לתאם עם המתלוננת ב.ב מועד לחקירה נוספת ולעימות, אלא שנסיונות משטרת ישראל העלו חרס. ב.ב לא התייצבה במשטרת ישראל במועדים שתואמו עמה מראש, ואף לעתים כלל לא ענתה לפניות החוקרים". לאחרונה, משכשלו כל הנסיונות לגבות מב.ב את העדות הנוספת ולערוך עימות, הודיעני ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה כי לטעמו, נוכח התנהלותה האמורה של המתלוננת, צפוי קושי בניהול הליך משפטי".



"לאור האמור, אין די בתשתית הראייתית להוכחת המעשים, ויקשה להעדיף - ברמה הנדרשת להגשת כתב אישום - את גרסת המתלוננת על-פני גרסת החשוד, וזאת, בפרט, בהתחשב בחסרים עובדתיים ביחס לאירוע ולאור כך שהמתלוננת לא הגיעה לחקירה נוספת. השלמת החקירה של המתלוננת דרושה להבנת נקודות מרכזיות באירועים הנטענים, ואף נראה כי לאור הפער העובדתי יש מקום לערוך עימות עם החשוד. פעולות אלה היו יכולות לספק תמונה ראייתית שלמה יותר, לצורך קבלת החלטה מושכלת בשאלה האם יש מקום להעמדה לדין".



"לסיכום, בנסיבות אלה, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה בחן את מכלול הראיות ואת חוות הדעת שהונחו בפניו, אשר עלה מהן קושי ראייתי להוכחת האירועים הנטענים, שבגינו אין מקום להמשך ההליכים הפליליים נגד חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי, הוא החליט, על דעת פרקליט המדינה, להורות על סגירת התיק נגד חבר הכנסת סלומיאנסקי בעילה של חוסר ראיות מספיקות".



ח"כ סלומינסקי אמר בעקבות סגירת התיק נגדו: "אני מברך על החלטת היועץ המשפטי לממשלה ומכבד את תהליך הבדיקה שנעשה על ידי גורמי האכיפה".



חברות הכנסת מיכל רוזין ותמר זנדברג (מרצ) אמרו בתגובה כי הן "מחזקות את הנפגעות ומאמינות להן. צר לנו שכישלון המערכת הפלילית לאורך השנים הביא לכך שהנפגעות לא מאמינות בה, וביכולתה להביא את העבריינים לדין. אין ספק כי המחיר האישי והאשמה המוטחת כלפי נפגעות, מונעת מהן לקבל את יומן בבית המשפט ולהביא לצדק, וכך קרה גם במקרה זה".
חברות הכנסת הוסיפו: "כאשר מדובר בנבחר ציבור, לא ייתכן שסגירת תיק מחוסר ראיות, תהווה אסמכתה להישארותו בזירה הפוליטית. זוהי תעודת עניות למפלגתו ולמערכת הפוליטית כולה שמסכימה לספוג זאת".