מו"מ מתקדם בין פרקליטות מחוז תל אביב לבין איש חיי הלילה אלון קסטיאל, בניסיון להגיע להסדר טיעון לפיו יודה קסטיאל ויורשע בשורת עבירות מין כנגד ארבע מבין חמש המתלוננות נגדו בתיק, כאשר המתלוננת החמישית תיגרע מכתב האישום שהוגש נגדו. זו תקופה שהתיק נמצא בהליך של גישור, ועל סמך הערותיו של השופט המגשר, פנו הפרקליטות ובא כוחו של הנאשם להסדר טיעון שכפוף להסכמתה של המתלוננת הרביעית בתיק, ולהסכמה לגבי העונש שיושת על קסטיאל.



נציין כי בכתב האישום המקורי ייחסה הפרקליטות לקסטיאל ריבוי של עבירות אינוס, אונס, ניסיון לאונס ומעשים מגונים שלכאורה ביצע איש חיי הלילה בחמש מתלוננות. לאחר הליך הגישור ובעקבותיו מתגבש ההסכם לפיו יודה קסטיאל ויורשה בביצוע ריבוי מעשים של ניסיונות אונס כלפי ארבע מהמתלוננות, עבירות של מעשה מגונה בכוח, עבירות של מעשה מגונה והטרדות מיניות. עוד עולה ממתווה ההסדר כי לאחר שיורשע בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום, יישלם קסטיאל לכל אחד מארבע מתלוננות נגדו פיצוי כספי בשווי עשרות אלפי שקלים.



צילום ארכיון: מור שמעוני



מה שעוצר נכון לעכשיו את החתימה על הסדר הטיעון הוא הסכמתה של המתלוננות הרביעית בתיק וכן גיבוש הסכמה לגבי עונש המאסר שיושת על הנאשם. נבהיר כי תוך כדי גיבוש ההסכם ולאחר שהובהר אילו עבירות יוחסו לנאשם, פנו נציגי הפרקליטות אל שלוש מתלוננות וקיבלו את הסכמתן להגיע להסדר המוצע.



"בשביל המתלוננת זו תחושה של אונס שני"


בפרקליטות נחושים להתקדם ולחתום על ההסדר מתוך הרצון לחסוך מהמתלוננות את שלב העדות והחקירה הנגדית בבית המשפט. גורמים המעורים בפרטים מסרו למעריב אונליין כי "מדובר בעבירות מין לא קלות ולא אחת המעמד הזה של העדות הינו מביך ומעמיד אותן לעיתים בתחושה של אונס נוסף".



מסתבר כי בעיקר בשל זה מתכוונת הפרקליטות לחתום על ההסדר, אולם היא עדיין ממתינה להסכמה של המתלוננת הרביעית בתיק. נציין כי המתלוננת יודעת על פרטי ההסדר המוצע ובימים הקרובים היא אמורה להעביר את התייחסותה להסדר.