בבג"ץ חשבו שיש ראיות:המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד יעקב בן ניסים כהן, שוטר בתחנת מעלה אדומים, בגין הטלת מימיו על פניו של עציר פלסטיני אזוק. המקרה אירע בנובמבר 2007 וכתב האישום מוגש רק כעת, לאחר שבג"ץ הורה למח"ש להעמיד את השוטר לדין. על פי כתב האישום המתוקן שהגישה מח"ש, מוחמד ווראני - המתלונן - ואחיו, ג'עפר ווראני, תושבי העיירה אלעיזריה, נעצרו ע"י שוטרי תחנת מעלה אדומים. בתחנה עצמה הוחזקו שני האחים כשידיהם אזוקות וכיסוי בד סביב עיניהם.



בשלב מסוים הוביל הנאשם את ווראני לחדר השירותים, הושיב אותו על מושב האסלה, בעט ברגליו על מנת לסגור את דלת התא. משלא הצליח, טיפס הנאשם מעל המתלונן ונעמד על מדרגה המוצבת בנישה שמאחורי המתלונן והטיל את מימיו על פני של המתלונן, בעודו צועק ומזיז את פניו לצדדים. על פי התביעה, במעשיו עשה הנאשם מעשה של התעללות נפשית בחסר ישע.



מתברר, שבמחלקה לחקירות שוטרים החליטו לסגור את התיק מאחר ולא חשבו שיש מספיק ראיות כדי להרשיע. עמדה שקיבלה אישור של פרקליט המדינה שבחן את החומר לאחר ערר של המתלונן.



מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר כי "התיק נחקר בזמן אמת ביסודיות ע״י המחלקה לחקירות שוטרים ונמצא כי למרות שנותר חשד סביר לביצוע עבירה ע״י שוטר נגד המתלונן, יש קשיים מהותיים בראיות ואין סיכוי סביר להגיע להרשעת השוטרים כמתחייב בהליך פלילי".



"ערר שהוגש על ההחלטה נבחן ע״י מחלקת עררים בפרקליטות המדינה וע״י פרקליט המדינה שאישרו את עמדת מח"ש, לפיה לא ניתן לבסס סיכוי סביר להרשעה בתיק זה ולו על חלק מן האירועים. בית המשפט העליון סבר כי למרות הקשיים ולצד עבודת החקירה היסודית שנעשתה, ניתן להגיש כתב אישום בגזרה חלקית של האירוע והורה לפעול בדרך זו. בתום תהליך משפטי ארוך ומורכב זה הוגש כתב האישום בהתאם להנחיית בית המשפט העליון".