משטרת חברון חקרה פנתה לפייסל אל נתשה, צעיר פלסטיני שטוען כי דובר "שוברים שתיקה" דין יששכרוף, תקף אותו בעת מעצר בעיר לצורך מתן עדות, כך דווח היום (שני) ב"החדשות". כזכור, החקירה נגד יששכרוף נפתחה בעקבות סרטון אשר הופץ ברשת האינטרנט, בו תיאר יששכרוף, קצין צה"ל לשעבר, במהלך כנס של שוברים שתיקה, כיצד היכה פלסטיני ב"ברכיות" לפנים ולחזה, שהביאו לידי כך שהנפגע "דימם והתעלף", ללא כל הצדקה מבצעית לכך.



לאחר פרסום הסרטון, פתחה הפרקליטות בחקירת המקרה, ואף חקרה פלסטיני שנטען עליו כי הוא מי שהותקף, אך הוא הכחיש זאת. בעקבות זאת, נסגר תיק החקירה, והפרקליטות טענה כי המקרה לא אירע. אך בארגון השמאל טענו כי הפלסטיני שנחקר אינו אותו אדם אליו יששכרוף התכוון, ואף הציגו את אל נתשה כקורבן וכי החקירה נוהלה תוך הכוונה פוליטית. כיום, כאמור הוחלט בפרקליטות לפנות לאל נתשה.



"תיקון הליך שהחל בחטא ונבע מלחצים פוליטיים"



עורכת דינו של יששכרוף, עו"ד גבי לסקי מסרה בתגובה להחלטה: "גם אם הפרקליטות לא תודה בפה מלא, מדובר בפתיחה מחדש של תיק החקירה של דין. זה צעד חשוב בתיקון הליך שהחל בחטא ונבע מלחצים פוליטיים והוביל למסקנות פוליטיות. בכך, הפרקליטות אף מודה ששגתה בקביעתה שדין שיקר וכי היא מקבלת את טענת מרשי על כך שבחקירה הקודמת נפלו פגמים מהותיים ושעל בסיסם הוסקו מסקנות פגומות מוסרית ומשפטית".



מהפרקליטות נמסר: "במענה לפניות כתבים ובהמשך לפרסום בעניינו של דין יששכרוף, נבקש לציין כי כפי שמסרנו בעבר, כל מידע רלוונטי המועבר לרשויות החקירה ואשר מעלה חשד לביצוע עבירה לכאורה, מצדיק בדיקה של האפשרות לפתוח בחקירה. אותו כלל יחול גם במקרה הנוכחי".