האם זהו נתון הנכשלים הגבוה אי פעם? לשכת עורכי הדין פרסמה היום (שלישי) את תוצאות בחינת ההסמכה, וכמו שקרה לא פעם בשנים האחרונות, יותר נבחנים נכשלו בבחינה מאשר אלה שעברו אותה, כשני שליש מהנבחנים ליתר דיוק. בלשכת עורכי הדין סירבו לענות לשאלת מעריב האם אחוז הנכשלים השנה היה הגבוה אי פעם, ומסרו כי "בנובמבר 16 רק 42% מאלה שניגשו לראשונה עברו את הבחינה. כעת עברו 49% מאלה שניגשו לראשונה. בנובמבר 16  האוניברסיטאות היו נמוכות יותר מהבחינה שלנו. העברית היתה 73 תל אביב היתה 65. אז אי אפשר לומר שהבחינה עכשיו היתה הקשה ביותר".

בארגון המתמחים זעמו על התוצאות וטענו כי הן נובעות מבחינה קשה במיוחד, שהיו בה כשלים רבים. בארגון הודיעו כי בכוונתם להחריף את המאבק נגד לשכת עורכי הדין, לצאת להפגנות ואף שלחו לשרת המשפטים איילת שקד מכתב מחאה בו הם איימו לעתור לבית המשפט העליון בעקבות הבחינה.

באוניברסיטאות 75% עוברים, במכללות רק 27%
 

מהנתונים עולה פער גדול בין תוצאות בוגרי האוניברסיטאות, שם נרשם שיעור עוברים של 75%, לבין אחוז המעבר הכללי של בוגרי המכללות, שהוא 27%. בנוסף לכך עולה כי מתוך 101 נבחנים שלמדו בחו"ל רק שניים עברו את המבחן, וכי אחוז המעבר יורד בהתאם לכמות הפעמים בהם הנבחן נטל את הבחינה. בעוד 49% מבין אלה שנבחנו בפעם הראשונה עברו, רק 25% מהנבחנים בפעם השניה ורק חמישה אחוזים מהנבחנים בפעם השלישית הוסמכו כעורכי דין. 
בוגרי אוניברסיטת תל אביב קיבלו את הממוצע הכללי הגבוה ביותר, 71.6, במקום השני ניצבת האוניברסיטה העברית עם ממוצע של 71, ואחריה אוניברסיטת בר אילן עם 67.3. המכללה המובילה הייתה המרכז הבינתחומי עם 67.2 נקודות, ויחד עם מכללת ספיר, הייתה המכללה היחידה שעברה אוניברסיטה בממוצע הציונים, כאשר אוניברסיטת חיפה ניצבה במקום השישי עם ממוצע של 66.9.