בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע היום (רביעי) את ולנטין מזלבסקי, בבירות של מגע עם סוכן חוץ, ניסיון ליציאה למדינת אויב ושיבוש מהלכי משפט. מזלבסקי, שעלה לישראל כיהודי, שירת בצה"ל והתאסלם, הועמד לדין לאחר שהתברר שניסה לצאת לטורקיה על מנת להצטרף לארגון המדינה האסלאמית ונעצר בחודש ינואר בנתב"ג. 

מכתב האישום שהוגש נגדו, עולה כי מזלבסקי, תושבי הכפר שיבלי ואב לחמישה, גילה עניין הולך וגובר בארגון דאעש, נהג לצפות בסרטונים, שירים ודרשות של ארגון הטרור. במהלך התקופה הצטרף מזלבסקי לקבוצות שונות ברשתות החברתיות, באמצעותן היה בקשר עם פעילי ותומכי דאעש בישראל ובעולם. בין היתר, מזלבסקי היה בקשר עם  שיח' אסד אלווחיד, המכונה "אבו חודייפה", שלחם בשורות הארגון בסוריה. 
למרות כל זאת, בחודש יולי 2016 זומן זסלבסקי לתחקור ביטחוני, בו הובהר לו כי המדינה האסלאמית היא ארגון טרור בלתי חוקי והונחה להימנע מפעילות ביטחונית. חרף האמור, שלושה חודשים מאוחר יותר, הוא החליט להסתנן בסוריה ולהתגייס לשורות דאעש. 

בהמשך רכש מזלבסקי במשרד נסיעות בדבוריה כרטיס טיסה לכיוון אחד לטורקיה והצטייד בסכום של 1000 דולר. הנאשם לא שיתף את מקורביו אודות כוונתו לצאת את הארץ. בחקירתו הודה הנאשם כי אכן תכנן לצאת לטורקיה בכדי להצטרף לכוחות דאעש בסוריה אולם רק בכדי לממש את המצווה המוטלת על כל  מוסלמי אמיתי לחיות תחת המדינה האסלאמית ולהתחזק באמונתו.

בתגובתו לכתב האישום, אמר מזלבסקי כי אכן תכנן לעבור לגור בשטח המדינה האסלאמית, אבל הסביר כי לא למטרה לוחמנית, אלא על מנת לקיים אורח חיים דתי.