המדינה מתנגדת להריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש בחודש יולי האחרון, כך לפי דיווח שפורסם היום (חמישי) בגל"צ. המפגע, עומר אל-עבד, הורשע אתמול ברצח שלושת בני משפחת סלומון ובשתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, עבירת הסתה ועבירות נוספות.
על פי הדיווח, המדינה תומכת רק בהרס הקומה התחתונה בביתו של המחבל ולא בבית כולו. זאת למרות שחמישה מבני משפחתו הורשעו באוגוסט האחרון באי מניעת הפיגוע. 
על שני אחיו ועל דודו של המחבל הוטל עונש של שמונה חודשי מאסר בפועל. על אביו הוטל עונש של חודשיים מאסר בפועל ועל אמו, שהורשעה גם בהסתה בגין דברים שאמרה לאחר הפיגוע, הוטל עונש של חודש מאסר בפועל וקנס כספי, בעוד שעל כל בני המשפחה הוטל בנוסף מאסר מותנה. 

בסוף חודש יולי, המחבל חדר לבית פרטי ביישוב שבבנימין בזמן שהתקיימה בו ארוחת השבת, בה לקחו חלק עשרה אנשים, ששלושה מהם, יוסף, אלעד וחיה סלומון ז"ל, מצאו את מותם בטרגדיה הקשה. חייל בחופשה, ששמע את האירוע, הגיע עם נשק וירה בסופו של דבר במחבל. מלבד הפצועה הנוספת שפונתה לירושלים, שאר שוהי הבית לא נפגעו. 
 
מיכל סלומון, אלמנתו של אלעד שנרצח בפיגוע, סיפרה אתמול בראיון בגל"צ על תחושותיה. "שום דבר לא ישנה את המצב שאנחנו נמצאים בו מאז האירוע", הסבירה, "בימים האחרונים התעורר הדיון על חוק גזר דין מוות למחבלים ואנחנו תומכים בו". לדבריה, בני המשפחה חושבים שזהו הפתרון היחיד לטרור. סלומון הוסיפה: "מאז הפיגוע, המחבל נחשב לגיבור בכלא ובכפר שלו". היא אמרה כי היא חושבת ש"הטרור מושתת באופן ברור על הסתה". לדבריה, אם המדינה תמית מחבל שיושב ומתסיס את העניינים, זה ישנה משהו.