הפרקליטות ביקשה הבוקר (שישי) מבית המשפט המחוזי בירושלים להסגיר לארצות הברית אזרח ישראל בן 35, שנאשם שם בביצוע עבירות של הפקה והפצה של פורנוגרפית ילדים, כפייה ושידול קטין לביצוע מעשים, מיניים וסחיטה. הבקשה הוגשה אחרי שאתמול נעצר החשוד ובית המשפט האריך את מעצרו. במרץ 2017 ביקשה ממשלת ארה"ב את הסגרתו של החשוד, אלעד גבר, תושב ירושלים, המבוקש במדינת קליפורניה, על מנת להעמידו לדין, לאחר שבאוגוסט 2014 הוגש נגדו כתב אישום על-ידי חבר מושבעים גדול פדרלי במחוז המרכזי של מדינת קליפורניה בארצות הברית.



מבקשת ההסגרה וחומר הראיות המצורף אליה עולה כי במהלך 2011-2010 איתר גבר קטינות הפעילות בפלטפורמות שונות המאפשרות שיחת וידאו, והשיג תיעוד שלהן מבצעות מעשים מיניים – לעתים תוך הקלטתן ללא ידיעתן ולעתים תוך שהציג עצמו כנער. לאחר מכן פנה אל הקטינות באמצעות רשתות חברתיות שונות, כגון Facebook ו- MySpace, ואיים עליהן שישלח את התמונות או הסרטונים שברשותו להוריהן ולמכריהן אם לא יסכימו להצטרף אליו לחדר צ'אט פרטי המאפשר שידור וידאו חי, ולבצע עבורו מעשים בעלי אופי מיני בוטה שישודרו אליו ישירות באמצעות מצלמת רשת.



רבות מהקטינות שאותן סחט בדרך זו נעתרו לדרישותיו. אחרות סירבו, ואז הוא מימש את איומיו ושלח את התמונות והסרטונים שכבר היו ברשותו להוריהן ומכריהן של אלה. עוד עולה מבקשת הפרקליטות כי גבר תיעד את מעשיו והחזיק ברשותו מספר גדול של תמונות הקטינות וסרטוניהן. על פי בקשת ההסגרה, הוא פנה בדרך המתוארת לעיל לכ-150 קטינות בין הגילאים 17-12. בכתב האישום בארצות הברית נכללים מעשים הנוגעים ל-19 מתוך הנפגעות.