פרסום ראשון: הפרקליטות תסיר את התנגדותה לשחרורו המוקדם של האסיר יונתן היילו, שהורשע בהריגת הגבר שאנס אותו, במידה ויוכיח שהשתלב בשיקום בתוך הכלא, כך נודע ל"מעריב אונליין". ההתנגדות תוסר בדיון הבא של ועדת השחרורים, בעוד כחצי שנה, זאת במידה ותוגש במועד זה בקשה נוספת. 

נדגיש, כי כמו במקרים קודמים, בפרקליטות עומדים על כך שהליך השיקום של אסיר בגין עבירות חמורות, לרבות רצח או אונס, יתחיל ויתבצע תחילה בתוך כותלי בית הסוהר. רק במידה והוא עונה על כל הקריטריונים, והשיקום הטיפולי שלו הינו ללא תקלות, הפרקליטות תצטרף ותתמוך בשחרורו של האסיר. כך גם במקרה זה, חרף הבקשה שהוגשה על ידי עורך הדין אייזנברג, ולפיה היילו, שנסיבותיו מורכבות ושונות, החל לכאורה בתקופה האחרונה בהליך שיקום. אולם, הוא בוחר ומעדיף, וכך גם מסכימה הרשות לשיקום האסיר כי יבצע ויישם את הליך השיקום שלו בקהילה, מחוץ לסורג ובריח. 
עוד נודע כי בתגובת הפרקליטות, שנשלחה לפרקליטו של היילו, הם מציינים כי הם מכירים בכך ש"הנושא מורכב מאוד וישנן נסיבות מיוחדות". לאחר דיונים, הוחלט שלא לנהוג במקרה זה כשונה ממקרים אחרים, מה גם שבית המשפט במספר ערכאות, כך לשיטת גורמים בפרקליטות, הותיר עונש מאסר כנגד היילו. הם ציינו כי גם נשיא המדינה לא חן אותו באופן מלא, והשאיר על כנו את עונש המאסר. מכאן גזרו בפרקליטות, כי יהיה ניתן לשקול בקשה זו לשחרור רק לאחר שיוכח כי הוא עבר שלב בתוך ההליך השיקומי ולא רק נמצא בראשיתו כפי שקורה עתה. 

עו"ד אלון אייזנברג, המייצג את היילו, אמר היום למעריב אונליין כי הוא לא יודע מה הסיבה להתנגדות. "כנראה שצריך להיות פרקליט כדי להבין מדוע מחליטים להתנגד נחרצות, זאת בשעה ש-65 חברי כנסת והציבור רוצים לשחרר את היילו. נצטרך להתמודד מול חברי הוועדה".

"ישבתי עם הממונה על מחלקת חנינה במשרד המשפטים, המשיך וסיפר עו"ד אייזנברג, "והסיבה שהנשיא ראובן ריבלין לא נתן לו חנינה היא בשביל שהוא יעבור דרך רשות שיקום האסיר, שתומכת בשחרורו ובנתה תוכנית בשבילו". אייזנברג דחה את הטענות כי אם היילו ישתחרר משפחתו תנטוש אותו ואמר "מה שהוא עבר בשבע השנים האחרונות אין מסע ייסורים אכזרי מזה יש משפחה גדולה שתחבק אותו, יש גם מדינה שלמה שמחבקת אותו, ורק הפרקליטות מתנגדת". 

עו"ד אלון אייזנברג. צילום: הילה אייזנברג
עו"ד אלון אייזנברג. צילום: הילה אייזנברג


עורך הדין סיים את דבריו בתקווה שוועדת השחרורים תדחה את עמדת הפרקליטות ואמר: "עמדתם לא תמיד מתקבלת, בית המשפט הוכיח לכל אורך המשפט שהוא יכול להתגבר על עמדת הפרקליטות ואני מקווה שגם ועדת השחרורים תעשה זאת".  

כזכור ב-2010 הוגש נגדו היילו כתב אישום שייחס לו עבירת רצח של ירון היילין. המשטרה והפרקליטות דחו את טענותיו לפיהן נפל קורבן למעשי אונס מצידו של המנוח. ב-2014 בית המשפט המחוזי קיבל את טענות עו"ד איזנברג על סמך ראיות נסיבתיות, קבע שהיילו הוא קורבן, אולם השית עליו עונש מאסר של 20 שנים. ב-2016 בערעור לבית המשפט העליון נתקבל תקדים עם קבלת הטענה לקינטור מתמשך. השופטים החליטו לזכותו מעבירת רצח ולהרשיעו בעבירת הריגה כשהם קוצבים את עונשו ל-12 שנות מאסר.

מיד אחרי קבלת גזר הדין בעליון הגיש פרקליטו עו"ד אייזנברג, בקשת חנינה ראשונה לנשיא ראובן ריבלין, שנדחתה על ידו, אולם שלושה חודשים לאחר מכן הגיש הפרקליט בקשת חנינה שנייה שנתקבלה על ידי הנשיא ריבלין, שקבע כי יותר לו לעלות כבר עתה לוועדת השחרורים ולא להמתין שנתיים נוספות מאחורי סורג ובריח.