בית המשפט המחוזי מרכז גזר הבוקר (שני) 36 חודשי מאסר על אמיר ג'בארה ומוחמד נאשף, וכן 28 חודשי מאסר על אברהים שייך יוסף, כולם צעירים תושבי טייבה, זאת לאחר שהורשעו על פי הודאתם במסגרת הסדר טיעון. לשלושה יוחסו מספר עבירות, בהן תמיכה בארגון טרוריסטי, קשירת קשר לפשע מתוך מניע עוינות כלפי ציבור, הסגת גבול כדי לעבור עבירה מתוך מניע עוינות כלפי ציבור, הצתה בנסיבות מחמירות בצוותא ועבירות נוספות.



על רקע תמיכתם האידאולוגית לארגון דאעש והחזקת בתפיסה אסלאמית דתית קיצונית, הנאשמים ביקשו למנוע הופעה של הזמר הערבי-ישראלי הייתם חלאילה, אשר התפרסם על רקע השתתפותו המוצלחת בתוכנית הריאליטי "ערב איידול" שנערכה בביירות. הנאשמים ראו בהופעה מעשה כפירה בדת האסלאם, ולכן בתאריך 11.9.16 לפנות בוקר, הסתננו לאצטדיון הכדורגל בטייבה בו עתידה הייתה להתקיים ההופעה, הציתו בו ציוד רב במספר מוקדים, ונמלטו מהמקום.



כתוצאה ממעשיהם, עלו באש כ-500 כיסאות פלסטיק, רכיבים שונים בבמה, ארון ועמודי חשמל וציוד נוסף וגרמו לנזקים כספיים מוערכים מצטברים של כ-78 אלף שקל. על אף ההצתה, גורמי העירייה היו נחושים לקיים את ההופעה המתוכננת במועדה, והושקעו משאבים ומאמצים רבים לתקן ולנקות את נזקי ההצתה הקשים ולבצע את עבודות ההקמה מחדש.



בתאריך 11.9.16 בשעות הערב, זמן קצר בטרם החלה ההופעה כמתוכנן בנוכחות קהל של כ-3,000 משתתפים, ביצע נאשף שיחת איומים למוקד 100 של המשטרה, בה אמר למוקדנית: "הטמנו מטען חבלה במגרש, בטייבה, תפנו את כל האנשים משם, תוך 10 דקות לפני שזה מתפוצץ", וזאת בניסיון נוסף לסכל את ההופעה ה"כופרת".



הפרקליטות ביקשה להשית על שלושת הנאשמים מאסרים ממושכים מאחורי סורג ובריח, כמו גם פיצוי כספי לעיריית טייבה על כלל הנזקים שנגרמו לה. בית המשפט קבע בהחלטתו כי "המעשים בוצעו על רקע גישה אסלאמית קיצונית, שבה החזיקו הנאשמים, אשר הצדיקה לשיטתם פעולה כוחנית בדרך של הצתה במטרה למנוע את ההופעה אשר נתפסה בעיניהם ככפירה באסלאם. יודגש כי מדובר בהופעה של זמר ערבי ישראלי, אשר נועדה לציבור הערבי בטייבה וסביבתה. על רקע אותה תפיסת עולם בקשו לפגוע בציבור הערבי מוסלמי, ולמנוע התקיימותו של אירוע תרבות ציבורי המנוגד לתפיסת עולמם, במטרה לכפות את תפיסת עולמם הרדיקלית".